Gå til innhold

April: Trenger litt hjelp av dere (ang foreldrerett og SFO)


*musefis* med 2 store og 2 små

Anbefalte innlegg

Har en gutt som går på SFO hver dag og da jeg søkte om dette til ham i vår søkte jeg om 12 timer hver uke. Vi har i ettertid blitt enige om at vi trenger morgenstilbud til ham og vi føyet det på. Nå fikk jeg plutselig vite at faren (som jeg ikke bor sammen med, men vi har delt foreldrerett) har høynet tilbudet til 16 timer i uka og det utgjør at vi må ut med 450,- mer i mnd. Jeg nekter å betale dette da jeg ikke har behov for det og han har tatt denne avgjørelsen over hodet på meg. Trodde skolen hadde plikt til å melde fra om dette etter som vi har delt foreldrerett! Fant ut av det da jeg skulle betale regningen for SFO og den var høyere en det jeg hadde trodd. Ringte kommune og skolen og de sa at faren hadde høynet antall timer. Kan han gjøre slikt?

Han vil nå ta bort morgenstilbudet men det har jeg behov for. Sa han måtte spørre dem om han kunne ha det bare de ukene han er hos meg men det var visst ikke så enkelt. Han mener da at jeg skal betale for morgenstilbudet mens han betaler for de andre timene som han trenger ekstra. Jeg vil ikke betale da avgjørelsen er tatt over hodet på meg!!

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat dette med SFO er jeg ikke inni, så jeg kan bare uttale meg på prinsippielt grunnlag... Han må skjønne at han ikke kan dure frem slik det passer ham uten å informere deg i forkant, slik må det være dersom dere skal kunne greie å ha et greit forhold og kunne komunisere dere to imellom i fremtiden.

 

Samtidig synes jeg dere har litt rett begge to... Han bør betale for det HAN har behov for ekstra, og du for morgenene som DU har behov for ekstra. Men skulle det vise seg at f.eks. han også benytter morgentilbudet, så bør han selvsagt betale for dette han også!

 

Håper dere greier å samarbeide uten for mye krangling fremover... Jeg snakker av dyrekjøpt erfaring: -Krangling gjør livet skikkelig surt, det er MYE verre å krangle når en ikke er sammen igjen, for en får ikke samme muligheten til å skvære opp, og den dårlige samvittigheten sårene og etter bruddet er som regel såpass kjipe at en legger litt mindre godvilje til enn en ville ha gjort om en fremdeles var sammen... Jeg har valgt å svelge så mange kameler dette året at jeg kvalifiserer til Sheik-e tittel...

 

Lykke til, this sucks, og er desverre en del av resten av livet ditt... (Takk GUD at jeg har foreldreretten alene!! Men det stanser ikke problemene mine likevel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...