Gå til innhold

Bipolar lidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg har det. (Ryktene sier så)

Hun gjør mye som skremmer/stresser andre og meg.

Kjefter folk huden full for noe som ikke er tilfelle, hun/huset/ungene/mannen (I denne rekkeflølgen) må være 110 % perfekte til enhver tid, hun setter folk opp mot hverandre, klarer ikke å beholde jobber/sykemelder seg, holder ikke avtaler osv.osv.osv.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette når hun lager problemer for meg og mine naboer.

Hva ville dere ha ønsket at jeg hadde gjort? (Om du hadde vært henne)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min har mest sannsynligvis det. Han går på medisiner nå, og hans utbrudd har blitt kraftig redusert.

Hun trenger tydeligvis hjelp fra lege eller psykolog.

Skrevet

Men går utbruddene på enkeltpersoner og hva de kan ha sagt i private stunder? Hvor denne personen ikke var tilstede og har blitt gjenfortalt bruddstykker

Hun anklager folk for å ha sagt de utroligaste ting og når det står 3 stk og sier at det ikke er tilfelle så gir hun seg ikke på tørre møkka. Dette skjedde i våres og hun gir seg ikke.

Blir helt skremt av slike mennesker og vet jo ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette.

Går mannnen din til psykolog?

Skrevet

Det kan utarte seg forskjellig fra menneske til menneske hva de reagerer på. Men jeg har fått kjeftet huden full over filleting, og det er et under at jeg ikke har reist fra han. Men jeg kjenner han, og vet at han egentlig er en snill og god mann. Psykiske problemer er så lite snakket om, og skammen ligger som et teppe over sånne ting, enda mange lider i stillhet. Det er mye mer utbredt enn du tror.

Men det kan tenkes denne dama er bare rett og slett ond?!

Noen mennesker er bare sånn. Bortskjemte drittunger i en voksen kropp.

Skrevet

Ja jeg regner med at denne lidelsen kommer i forskjellige former akkurat som alle andre sykdommer.

HUn har jo aldri sagt rett ut at hun har denne lidelsen men det er noen av naboene som sier det og de mener at jeg skal glemme alle skuffelsene fra henne.

Men hun er ond, kontrollerende, krangler med alle og en sladrehank uten like!

Skrevet

Levde i fire år med en bipolar mann. Han var psykotisk og voldsom og fantes ikke rasjonell. Det går ikke an å snakke et sånt menneske til fornuft når de har "sånne dager". Hun trenger prof. hjelp, og det er lite du kan gjøre for henne hvis hun ikke skjønner det selv..

Skrevet

Men hvordan forholder man seg til slike mennesker?

Den ene stunden hudfletter hun nabodama og meg, 3 uker senere sleiker hun ryggen til naboen men hater fortsatt meg. Kan det komme av at jeg snakket hardt til henne, sa at jeg rett og slett ikke finner meg i drittslenging, utestengning og stygge blikk til meg og min familie?

Skrevet

Hmm :) Kan snakke for meg selv da, jeg har Bipolar lidelse og ustabil personlighetsforstyrrelse.

Vær helt vanlig !! Selv om det kan virke vanskelig. Jeg vil ikke at folk skal behandle meg annerledes pga diagnosen min ! Er det noe dere lurer på ang det, så kan dere sende meg en PM !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...