Gå til innhold

Hva er aldersgrensen på yougurt?:p

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

eh, hæ? Man kan ikke spise den etter fylte 10 år? ;)

Skrevet

Hæ, skjønte ikke helt den.

Var det når barn kan begynne å spise melkeprodukter du mente?

Skrevet

Fra ca 10 mnd kan de få yoghurt, vær veldig obs på at den er uten aspartam dog.

Gjest det spirer og gror - FØDEKLAAR
Skrevet

vi ga youghurt fra 6 mnd.. men man skal vel i utg.punktet vente med melkeprodukter til barnet er fylt året...

Skrevet

Altså ja.. hehe. Ble litt tullete skrevet, for jeg er litt i farta. Men reinte med at dere skulle forstå den. Palmesus: En aldersgrense sier jo noe om når du får lov til ting også, ikke bare andre veien;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jada, jeg bare tøysa litt :P

Vi har gitt poden joghurt fra han var sånn sa 10-11 mnd... :)

Skrevet

Aspartan? Kan du utfylle den litt?

Skrevet

Okei, men da drøyer jeg det en liten måned til kanskje:) Men noen av dere som fikk med dere hvilken barne-yougurt som var best i test??

Skrevet

Aspartan er et sukkerprodukt som tilsettes i mat og drikke i stedet for ordentlig sukker.

Barn under 3 år skal ikke ha lightprodukter

Skrevet

I den butikken jeg jobber er de 18årsgrense på yoghurt, men jeg vet det praktiseres forskjellig, hehehe :)

Neida. Fra 10 måneder kan man forsiktig introdusere syrnede melkeprodukter med "boka" (les: loven!) på sin side :)

I små mengder i starten. Her ble det massiv mageknip etter en halv yoghurt, mens en eller to skjeer gikk fint. Derfor utsatte vi det til rett over året.

Skrevet

Driver litago med slikt? hehe.. Kjøpte inn en pakke ser dere. Egentlig kan jeg jo lette på rumpa og sjekke selv, men dere virker så opplyste her inne;)

Skrevet

Her hjemme har vi to typer smør i kjøleskapet:) Light til oss og vanlig til jenta vår. Men nå lærte jeg noe nytt i dag og jenter!:) Takk skal dere ha..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...