Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føttene mine og hendene er sååå hovne av vann,jeg har problemer med å ha sokker og sko på.. Ellers er formen min helt fin, er i uke 34 nå,venter tvillinger:) Finnst det noen råd som kan hjelpe for å få vannet til å bli mindre/gå bort uten om å ligge med bena høyt.. Er ikke så lett fordi ungene trykker sånn når jeg ligger på ryggen og det ender med at jeg blir kvalm og ikke får puste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at persille er vanndrivende, og at vann fordriver vann...

Skrevet

persille er vanndrivende. har vært helt avhengig av det i mange mnd. men du bør nok spise en bunt om dagen, og så blir du springende på do i ett kjør. også må du passe på å drikke nok ved siden av. (det finnes mange forskjellige persillemerker, min favoritt er "krus" eller "bama". de mindre buntene er bedre enn de store, som noen ganger bare smaker gress). persillefrø er såvidt jeg vet skadelig.

Skrevet

Det beste rådet min jordmor kunne gi meg var å redusere salt inntaket. Men når man først har vann blir man nok ikke kvitt det før man har født=/

Skrevet

Du må skaffe deg støttestrømper som går over låra. Ta de på før du går ut av senga og ta de av når du har lagt deg. Kun av under dusjing og soving på natt altså. Unngå alt av salt og drikke så mye vann du klarer.

Og føde da...det hjelper, men sikkert greit å vente noen uker til:)

Skrevet

høres veldig kjipt ut! har heldigvis ikke hatt noe særlig med vann i kroppen selv. men en kusine av meg hadde det. hun syns det hjalp når hun holdt seg unna ALL salt mat. unngikk halvfabrikata mat, kjøttpålegg, ferdigbrød. hun laget i bunn og grunn all mat fra bunnen av :)

sikkert ekstra slitsomt, men det lønner seg kanskje hvis man er veldig plaget av det. ellers så har vi jo vanndrivende urter som camille :) camille te er fint :)

Skrevet

Drikk masse vann.....akupunktur kan hjelpe.....avkjølende krem til å smøre på legger/føtter for å bedreblorsirkulasjonen.

En ting med støttestrømper....jeg prøvdedet endte med at alt vannet ble flyttet oppover til fingre og armer istede.

Skrevet

drikk kaffe og mye vann, den hjelper hvertfall på meg!!

Skrevet

Jeg la på meg 15 kg siste måned som jeg tisste bort tre uker etter gutten min kom... ;-) Så jeg vet hvordan det er! Har dessverre ikke noe vidunderkur, men jeg syntes det hjalp å sette føttene i kaldt vann.. Jeg tappet kaldt vann i badekaret, ca 10 cm og satte meg nedi, det gjorde jeg flere ganger til dagen.. Og så fant jeg fram crocc'sene mine, de eneste som jeg fikk på.

Jeg klarte heller ikke å ligge på ryggen og ha føttene høyere enn resten av kroppen, men følte at å ligge generelt var bedre enn ingenting..

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for alle gode råd. Skal ut å handle og prøve de forskjellige knepene:)

Skrevet

Drikk mykje vatn. :) Ligg høg med føtene. Men, lykke til med tvillingfødsel. :)

Skrevet

Drikk mye vann! Vann fordriver vann.

Beveg deg og ikke sitt for mye med føttene lavt. Få opp sirkulasjonen.

Unngå salt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...