Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Noen som har dette? Hvor mye kostet det for dere og hvor stort kjøkken har dere (altså mye hyller, skap osv, eller relaitvt lite?) Var det greit å skru opp selv, eller hadde dere montør?
lille je Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Vi har. Kostet oss vel litt i overkant av 20 000, og vi har ikke så stort kjøkken, men heller ikke lite:) Vi skrudde det sammen selv ja, ikke noe problem når vi fikk teken på det:) Samme prinsippet med alle skapene:)
Mammaen til Isak Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Her går det i husplaner for fulle mugger skjønner jeg, he-he ) Ikea kjøkken er mer en god nok kvalitet for meg i allefall. Vi har ikke Ikea kjøkken selv nå, men monterte et for svigermor nå i sommer. Og det klarer alle, det er jeg sikker på. Det går så det suser og er ganske fort gjort, og min mening er at det er bortkastet å betale montører dyrt for å få det gjort. Svigermor sitt kjøkken er sånn passe stort, og kostet henne rundt 25.000 inkl fliser og oppvaskmaskin. Hun hadde vask fra før.Men hun valgte billige fliser, så sånne ting vil jo trekke opp prisen Hun har et skap over kjøleskapet,tre skap med glassdører,skap over vifte,hjørneskap og tre skap over vask, underskap under vasken og i hjørnet, en smal skuffeseksjon med fem skuffer og en bred skuff seksjon med to store og en mindre skuff )
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Ja, må innrømme at det blir litt ensidig fokus fra meg om dagen. Sorry :-) Er jo lenge til vi evt får begynt skikkelig, men gøy å planlegge! Dessuten bør faktisk endel detaljer være på plass før vi får tegnet huset skikkelig slik at vi får dører, vinduer, el-punkter osv på rett plass før vi kan starte byggesøkeprosessen og anbudsrunder. Takker for svar. Var inne og kikket litt nå og ser at prisene ikke er horrible. Vi kommer til å ha stort kjøkken. Det vi har nå er på ca 22-23 kvadrat og da er hele ene veggen og halvparten av to av de andre dekket med både underskap og overskap, har mange meter med benkeplate og vil ikke ha det mindre neste gang akkurat, hehe... Tenker rundt 27 kvadrat da, med omtrent like mye under og overskap som nå, men da hadde vi en annen levrandør som var dyrere, tenkte kanskje IKEA var endel billigere :-) Og kvaliteten og utseende er jo blitt ganske bra på de kjøkkene også nå.
Sessa ruger igjen... Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Vi har et ganske stort kjøkken og vårt kom på ca 40 000,- (ädel), men da er 8000 benkeplate som vi kjøpte et annet sted (ville ha en ekstra tykk en). Er knall fornøyd. Vi hadde en snekker som satte det opp for oss, men vi har satt opp i utleiedelen også og det satte vi opp selv.
brooklyn Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Vi har ikeakjøkken, og er strålende fornøyd. Frontene vi har valgt (ganske klassisk, ädel hvit, ligner på den min tante og de har på sitt herjedalskjøkken(tror jeg leverandøren var), og deres kostet 140 000 kroner, inkl montering). Vi betalte ca 27 000 for vårt. Vi hadde alle hvitevarene fra før, bortsett fra kjøkkenviften. Vi har skap som går helt til taket, skap over kjøleskap og vifte, dype brede kjøpmannsskuffer på 80 cm bredde, og benkeplate i heltre eik. Vi monterte det selv, det er enkle ark som viser fremgangsmåte, steg ofr steg. Tror du også kan få det på dvd:) Jeg og min svigermor skrudde sammen skapene, husbond og svigerfar hengte dem opp. Gjort på litt over en helg (med lange pauser innimellom...) Vi plukket og hentet alle varene selv, sparte litt på det. Anbefaler å laste ned ikea.planleggeren fra nettsiden deres, Der kan du "tegne" ivei og se det i 3d. Det forutsetter at du har de ferdige målene på kjøkkenet, da. Det eneste jeg ikke liker med kjøkkenet er at ikea sine overhjørneskap bare har en enkel dør, ikke dobbelthengslet. Jeg har gigamiddagstallerkener, og det er knotete å bruke det skapet til slike ting. ELSKER KJØKKEN!
Mammaen til Isak Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 He-he, det gjør ingenting! Det var ikke sånn ment ) vet hvordan det er, mannen her er tømrer og har hodet fullt av tanker og ideer hele tiden. Vi er ikke i byggefasen, men i fasen overtagårdentilsvigerfarfasen ) Så det skal restaureres til den store gull medalje da, veit du. Lykke til i allefall, det blir nok bra tilslutt!
Sivalur Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Satte inn nytt ikea kjøkken i den gamle leiligheten min, hadde ikea kjøkken i forrige huset vi bodde i - og satte inn ikea kjøkken i huset vi flyttet til i fjor. Så jeg har litt erfaring med ikea kjøkken ja... Vi har alltid gjort alt selv - men så er jeg sammen med en handyman også da som har satt inn kjøkken for venner også tidligere. Nåværende kjøkken kom vel på rundt 40 000 for skapene tror jeg, men da har vi ganske mange skap også. Benkeplatene kjøpte vi på Bauhaus, var mye billigere der faktisk. Forøvrig er det helt greit å skru opp selv, greit å være hvertfall to når skapene skal festes på veggene (selv om min samboer klarer det også alene da (skryte skryte!! ) ) Det er uten tvil det billigste kjøkkenet du kan få tak i, hvis du skulle være i tvil om det.. og det er holdbart også. Ikea har vel 50% av kjøkkenmarkedet i Norge nå..
piano♫ Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Vi er kjempefornøyde med vårt. Hvis du vil, kan jeg sende deg en pm med link til bilde av det. Det er 25 kvadrat stort, har masse innredning - og kosta 53000 inkl integrerte hvitevarer og frakt hit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå