Gå til innhold

Noen sykepleiere her?

Fantasiløs m/ 2 vakre gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg kaste klexane-sprøyter i søpla eller skal jeg levere på apoteket? (uåpnet)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Medisin skal vel leveres til apoteket, om man skal følge anbefalninger...?

Skrevet

Den bør vel strengt tatt leveres til apoteket ja.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

... men om det KUN er sprøytespissen, så kan det vel kastes i søpla så lenge man ikke står i fare for å stikke seg på den?

Og nei, jeg er ikke sykepleier :P

Skrevet

Fant det nå, leveres til apotek =)

Stod ikke noe i vanlig felleskatalog, men i pasientutgaven =)

Takk, da tar jeg det med på jobb i morra =)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hadde jeg visst det, så skulle jeg sjekka i den :P

Bare hyggelig du! Godt du ikke trenger den, hehe ;)

Skrevet

Jeg er ikke sykepleier men bruker medisiner selv med liknende sprøytespiss som klexane. Tar flere sprøyter i uka. Setter korken på plass etterpå og kaster det i vanlig søppel. Tok de med ned på apoteket første gangen men da sa de at det ikke var nødvendig lengre og at de kan kastes som vanlig.

Skrevet

Eller så kan man spare seg for å kaste de rett i søpla og få tak i en sprøyteboks på apoteket. Da unngår man at en selv, andre og de som håndterer søpla di stikker seg på det. Selvom man ikke har noen smittsomme sykdommer er det kjipt å stikke seg på andres nåler...

Skrevet

Ja, kasta de i spøla når jeg hadde tatt dem.. Det er snart 2 år siden, har bare glemt at jeg fortsatt hadde flere sprøyter igjen..

Tenker at det er litt annerledes å kaste fulle sprøyter i søpla liksom =)

Skrevet

Jeg setter korken på plass igjen og legger hele sprøyta i plastpakningen den kom i. Hard plast. Det er ikke mulig for noen å stikke seg på den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...