Gå til innhold

barnebidrag ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til min sønn betalte ikke bb på ett år, nå har han betalt, men nå har det gått to mnd igjen uten at han har betalt... Har spurt han om han har problemer med å betale, at han bare må si ifra osv, man han sier ingenting... Iriterende... Burde jeg kanskje gjøre barnebidraget offentelig?? Eller fortsatt ha privat avtale og la det gå gjennom NAV el noe...? Vi har ingen kontrakt heller på barnebidrag avtalen vår så det må jeg først ordne da... Er utrolig irriterende at han ikke kan si ifra osv, jeg er ganske snill så hadde han feks spurt om han kunne slippe å bet en mnd hadde det ikke vært noe problem for meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får spørre ham om du heller skal ta det gjennom NAV da. Kanskje han sier noe da...

Du må ikke ordne noen "kontrakt" før du tar kontakt med NAV. De sender deg et skjema du skal fylle ut. Når de har fått dette tilbake fra deg sender de skjema til far. Dermed får du egentlig avtalen du ikke har...

Skrevet

Gå på NAV og be dem kreve det inn. Det koster ikke noe så lenge dere har avtalt en sum selv. Det du evt betaler for hos NAV, er nettopp utregningen av bidragssummen. Og da er det et engangsbeløp på litt over 800.

Dersom du tar det gjennom NAV, så kan du i tillegg søke om bidragsforskudd. Dvs at du da får en liten, men fast sum hver måned selv når BF ikke betaler. Og betaler han fortsatt ikke, så kan du be NAV ta trekket gjennom hans arbeidsgiver.

Du skal ikke være for grei med BF, for det er ikke dine penger, det er barnet sine.

Mener du også kan be dem kreve inn det han skylder deg der. Bidrag er ikke noe han kan velge om han vil betale eller ikke. Eller bare betale når det passer sånn. Det skal betales hver måned, det. For barnet har de samme behovene hver måned, og det må han bare delta i med sin del av pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...