Gå til innhold

GRESSENKENE oktober

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er vi jaggu inn i nok en måned. En måned jeg håper kan bli mere aktiv enn hva september var;-)

Vil gratulere deg baby 09 med 15 fullgåtte uker og avslappede skuldre;-) Moro at storebror reagerte som han gjorde.

Møtte du noen kjente hos jm da? Som du fryktet? ;o)

Har økedøgn her vi, så det er bare å amme amme og amme i dag.

Ha en fin dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, oktober alt. Når eg begynte å "henge" her inne va d mai:)

Lure på om d psykisk, men i natt kom magen. kanskje eg tør sleppe den ut sia alt gikk så bra i går?:)

Kom over natta me førstemann også, en uke seinere enn den her gangen.

Va ingen som så meg der nei. Pga begravelse fikk eg tilme halv ni i stede som tolv, så va stille der du:)

har noen venninne som e på babytreff i samme bygge på tirsdaga, så ve dem eg "frykta":)

Høres tungt ut me økedøgn, kan ikke huske eg hadde d sist... Men amma i 3 mnd så må no vel ha økt på et vis:) Glede meg i alle fall til babykos igjen:)

Håpe også d blir mer aktivitet her inne den her mnd.:)

Skrevet

Hei alle sammen!

Nå har jeg vært på min fjerde ultralyd og alt så helt fint ut:) Heldigvis! Til tross for at den lille er bare 2 cm lang så jeg både hodet, kroppen og noen bittesmå bein i tillegg til det fantastiske hjertet som bare banket og banket! Blir aldri lei av det... Fikk også med meg et bilde som den kommende pappaen kan få se siden han ikke kunne bli med. Skal hjem til mine foreldre i helga, så det blir stas å kunne vise det til dem også:)

Morsom reaksjon du fikk fra storebror da baby09! Han synes nok det blir spennende med den voksende magen:)

Skrevet

Heisann jenter!

Jeg har heeeelt glemt bim jeg :s

Er så opptatt i disse dager, så jeg kom over "favoritter" å bare: heh.. de jentene er det lenge siden jeg har snakket med!

Men nå er jeg her...

Ser det har skjedd mye siden sist! Tenker på deg Titter.. håper virkelig, virkelig, virkelig!!! at det lille i magen vil bli der i 9 mnd! Og det med sambo var bare heeelt sjokkerende :( Skjønner ikke hvordan du klarer det, men du virker som en syyykt sterk person, men husk å ta vare på deg selv nå. Flytting å greier kan bli litt mye vet du, så da må du ta en pust i bakken av og til :)

Så kjekt at det går fint med spiren din Baby09, og du har sikkert en vittig sønn! :)

Ellers er det ingen fremgang på babyfronten her i huset, men søstra til sambo har termin 3. november, så det blir vel nok baby på meg. Jobber i tillegg i barnehage, så jeg tenker ikke så mye på å bli gravid nå egentlig:) Har jo et hav av tid også da;) Er selvfølgelig litt opp og ned da, men akkurat i skrivende stund er jeg ikke stresset;) Har IKM 15. oktober:)

Håper dere andre har det bra, og Morelli: Det blir en dag der du bare kan dulle med storebror også! :)

Hei og hå!

Skrevet

Måtte dytte litt på tråden våres no:)

Titter: Så bra at alt ser fint ut, me lillingen:) E du kommet lang no?

Mixå: Koseli at du ser innom en gang i blandt da, og høres bra ut at du ikke stresse me babyen. Blir nok din tur også:)

Her går alt bra, magen e blitt stor den siste uka:) Har enda ikke kjent liv der inne, og d hadde eg på samme tid me gutten. Men tenke at morkaka ligg foran, så da kan d vel enda ta tid.

Storebror e så snill me babyen, musse og klemme magen kvær dag:) Håpe d vare når babyen kommer ut også...

Skrevet

Hei jenter! :)

Ja, tiden går fort, vi er i oktober alle rede! :)

Titter: Så godt å høre at det går bra med deg! :) Håper at du snart får ro i hverdagen nå da, blir nok kjekt å komme hjem til familien, tenker jeg? :) Du må holde deg her selv om du ikke er gressenke lenger ja! :) Må være så spesiellt å se på den lille i magen da.. :) Er det en gang i uken du går til UL? Skal dere vite kjønn?

Morelli: Hva er økedøgn da?? Jeg har jo ikke peiling da.. He, he..

Baby09: Kjekt å høre at det går bra med deg også. :) Så heldig du er som bgynner å få mage! :) Gleder meg til jeg også kan bare slippe den ut! ;)

Mixå: Kjekt å høre fra deg! Jeg må virkelig si at jeg misunner deg å kunne ta det så rolig med prøvingen! Må være utrolig delig! :)

Ellers så har vi fått time til å søke på IVF 28. okt! :)) Så det gleder jeg meg til! Skal bli godt å komme i gang med prosessen.. Det er litt rart, men jeg har alltid hatt en følelse av at dette kom til å ta tid, jeg identifiserte meg med "sliterne" tidelig her inne. Så jeg sikker på at det vil gå på første prøverørsforsøk, så får bare håpe at intusjonen min stemmer!! :) Da vil jeg få baby i juletider neste år! He, he..

Håper at dere har en fin kveld! :)

Skrevet

Vi må seff ha med lista vår! :) Oppdater den da.. :)

IKM:

Mixå: IKM: , 0 barn

Schnygga IKM: , 1 barn

Elisabeth: IKM: 9. nov, 23 pp, 0 barn, venter på IVF

Bollus IKM: , 2 barn, 4 pp

TERMINER:

Superklar: 22/3-09

Baby09: 26. mars 2009

Titter: 14. mai 2009

Maya - Fått, 3 barn

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fikk 24/6

Morelli - Fikk 6/8

Skrevet

Å så utrolig bra Elisabeth!!! Gratulerer:-)

Økedøgn er å ha babis til puppen hele dsgen for å øke melkeproduksjonen.

Dårlig tid her, snuppa skal på fotsone igjen i dag.

Skrevet

åh,så kjekt at snart alle her er blitt mamma! jeg har nå vert gressenke i 2,5 uker,og skal være i en uke til.. så har gått glipp av en hel pp,kjipt.. men,men.

sambo kommer hjem mitt i ikm,og den kommer jo garantert siden det ikke har vert prøving siden 20 sept. så da satser jeg på(siden sabo skal være hjemme til jul ca.) at vi får kooos oss masse de to neste pp før jul,og at spiren sitter snart!

ønsker alle her en fortreffelig tirsdag.

Skrevet

Måtte hente opp tråden våres igjen, e ikke så mye liv i oktober heller:)

Så bra d begynne å skje ting hos deg Elisabeth, håpe dåkker klare dåkker me et forsøk da, så blir d 09-baby på deg og:)

Her oppe skjer d ikke mye, nærme oss vintern me stormskritt.

Under 3 uke igjen til ul no da, e så spent å se om alt e der d skal være. Fikk di første sparkan fra lillingen i går, va hærli å kjenne at d e nåkka der:) Håpe ikke d går så alt for lang tid før eg kjenne nåkka igjen.

Har litt over en uke igjen som gressenke den her mnd. E litt tungt aleina me en 3 åring når man e konstant trøtt:) Får heldigvis sove litt om dagen når han e i barnehagen.

Håpe d går me dåkker alle.

Skrevet

Her var det lite aktivitet! Vi er vel alle opptatt av hverdagslivet, så jeg ønsker dere bare en tidlig god helg! :) Vi skal til tr.heim på konsert, med hotellweekend sammen med flere vennepar:) Det blir kos, men er jo spent på om det er noe i magen nå, eller om jeg får TR over IKM denne mnd.. vi får se:)

IKM:

Mixå: IKM:15. okt. 0 barn

Schnygga IKM: , 1 barn

Elisabeth: IKM: 9. nov, 23 pp, 0 barn, venter på IVF

Bollus IKM: , 2 barn, 4 pp

TERMINER:

Superklar: 22/3-09

Baby09: 26. mars 2009

Titter: 14. mai 2009

Maya - Fått, 3 barn

Stjerneklar - Fått

Trulte - Fikk 24/6

Morelli - Fikk 6/8

Skrevet

Ja her er det virkelig dødt for tiden.

For å være ærlig så har jeg det ganske så travelt for tiden. De gangene jeg er på nett er som oftest da jeg ammer. Og da er det pes å skrive så mye med en hånd.

Nå sover lille trollungen, så nå har jeg to hender å skrive med ;-)

Vi skal snart igjen på fotsone og akupunktur. Det virker!!! Sambo skal ha henne alene i kveld/natt for første gang. For jeg skal på jenteparty :-) Gleder meg sååå til å komme meg litt ut. Drikke øl!!!!! :-D

Så det var dagens nytt fra meg ;o)

Håper dere andre har det fint. Og magen din 09 :-)

Skrevet

dytter litt bare. Side 3!!!

Skrevet

Håpe dåkker kosa dåkker i helga me konsert og venninnekveld:)

Her hadde eg familien på besøk hele helga, va veldi kos. Første gang på over et år at gubben har 14-21 rotasjon, så e ikke vant til å være aleina 2 helge på rad. Hadde nok blitt ei veldi lang helg uten besøk.

Får min kjære hjem i dag da:)

Ellers går alt bare fint me meg og magen. Kjenne stort sett litt liv kvær dag no, helst om kvelden når eg ligg på rygg.

Noen som har hørt kordan d har gått me Titter og Superklar på ul?

Skrevet

Nå var det jammen lenge siden ja....er litt opptatt med flytting og jobbsøking for tiden, så er ikke så mye på nett! Men en liten oppdatering får dere her:)

Jeg var på ul på torsdag og da var jeg etter mine egne beregninger 10 + 4, og der var det fortsatt et hjerte som banket og et foster som rørte på seg:) Fikk faktisk 3D-ul fordi h*n snudde seg med ryggen til med en gang, så vi fikk ikke se så mye... Så da tok hun like godt 3D slik at vi fikk sett skikkelig siden det er siste gang! Sa ikke akkurat nei takk jeg da:) Helt fantastisk å se alttså! I dag er jeg akkurat 11 uker, så det er bare en uke igjen til den magiske grensa er nådd...o'lykke!! Legen var veldig positiv og mente dette skulle gå bare bra, så jeg slapper litt mer av nå kjenner jeg. Hun sjekka alt fra at navlestrengen og morkaka så fine ut, til fosterets hjerne, hjerte, magesekk, ryggrad (ingen ryggmarksbrokk!) og nakkefold. Virkelig en dyktig lege som fikk meg til å slappe av!! Skal til første svangerskapskontroll hos min nye fastlege nå på fredag, så jeg er spent på hvordan hun er...har jo legeskrekk som sikkert mange av dere har fått med dere, så det er viktig for meg å ha en lege som er flink med mennesker. Skal spørre henne om hun kan henvise meg til en til ul før den ordinære siden jeg egentlig skulle hatt i alle fall en til i Trondheim dersom jeg ikke hadde flyttet....hvis ikke tror jeg at jeg bestiller en privat ul:)

Ellers er det ikke mye nytt fra min side! Må vel få ut fingeren å få meg litt jobb snart....har vært litt lite effektiv på den fronten, for motivasjonen har ikke vært på topp. Har hatt mange tanker i hodet med sambos sidesprang og graviditet og flytting, så energien strekker ikke helt til. Men dersom jeg skal få noe penger når jeg skal ut i svangerskapspermisjon må jeg jo begynne snart.....

Håper alt står bra til med dere andre!! Klem fra meg:)

Skrevet

Hei igjen jenter!

Ser at jeg ikke har vært innom i hele oktober :-s..*skamme seg*

Men her er jeg mega gressenke på tredje uka, så har bodd en del hos mamma for å ha litt selskap :P

Lillegutt er fremdeles kjempesnill, men merker at han er blitt 5 mnd og krever en god del mer:) Men det er bare stas:) Stortrives som mamma jeg, men noen småsøsken er ennå ikke på vei..

Mistet jo en pp nå, men vi har sånn halvveis blitt enige om at i november skal vi prøve "litt" og fra januar er vi ordentlige prøvere igjen:)

Ser det er masse jeg ikke har fått med meg i slutten av september også, så skal lete opp tråden og lese!:)

Håper dere har det bra alle sammen!:)

Masse klemmer fra meg :)

Skrevet

Hente opp tråden igjen eg, ikke lenge til vi må lage en ny. Klare ikke helt å fatte at d snart e jul igjen. Grue meg bare til alt stresse som følge me, men regne me vi blir ferdi i år også:)

Titter: så bra at alt ser fint ut me babyen den her gangen da.(har ikke vært her inne når du har vært gravid tidligere så vet ikke historia di der) Du e jo snart over i 2. tri:)

Skjønne godt d blir lite tid til data når du flytte, e sikkert litt godt å få tankan over på andre ting.

Schnygga:Blir tett ongan dine da visst den sitt no i november:) Lure litt på sjøl også å fyre i gang me sistemann så snart eg e ferdi me fødsel.Men må vel vente å se kordan formen e, friste kanskje ikke så mye me en til visst babyen i magen får kolikk:)

Her e alt vell, skal på ul på torsdag. Har bestemt oss for å ta storebror me, så kan vel konkludere me at eg slappe mer av no mtp fosterskade. Har forresten bare en uke igjen no så e eg halvveis:)

Skrevet

Finnes det noen november-tråd her??

Finner den i såfall ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...