Gå til innhold

Trenger litt hjelp av dere jenter her inne!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er sånn... min kjære skal flytte, og jeg blir etterhvert nå alenemor dessverre. Er en årsak til at han flytter og jeg kan ikke være med han på det.

Men han ønsker ikke flytte nå, han vil være hos meg til barnet har kommet og sett at alt går fint. Og han håper vel i det lengste at jeg skal bli med han. Men jeg vil ikke det, og tenker på alt av fødselspenger osv som skal fylles ut nå, er jo litt viktig at det står at jeg er alenemor på disse samtidig så er jeg jo ikke det ennå..

Kanskje jeg skal ta en time hos nav og snakke med dem, fortelle akkurat slik situasjonen er og høre..

Velger anonym knappen i dette tilfellet..

Hva gjør jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke så viktig at du står som alenemor i grunn. for pappa permen får du overført til deg når han flytter og du blir alenemor. men har dere adresse på samme sted burde du kanskje be han bytte adresse, slik at du får foreldreansvaret alene. det spørs jo helt hvordan plan han har om å være i livene deres siden, men får han forelderansvar får han barnet automatisk om du dør, det er jo ikke så gunstig om han flytter så langt unna at han ikke kjenner barnet

Skrevet

Hei og takk for svar.. føler det er så vondt å be han om å bytte adr.. vi er jo så glad i hverandre så dette er utrolig vanskelig. Og jeg føler heller ikke at han skal ha ansvaret alene om jeg dør, fordi han har 2 barn fra før og en ubrukelig familie på sin side som aldri er der. Og jeg har min familie som alltid stiller opp og gleder seg over dette barnet som er sååå ønsket i mange mange år. Og lenge før jeg traff han også. Han vil jo evt ha annen hver helg etterhvert, men kan jo ikke det i starten da. Men det blir jo ikke noe mer enn det.. uff dette er ikke lett :o((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...