Gå til innhold

Må kaffen smake vont?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har masser med gravidsymptomer (ømme pupper, kvalm, svimmel med mer), men kaffen smaker lika deilig som innen. Må den smake vont? Husker ikke fra forrige gang, men etter vart smakte kaffen forferdelig. Nåen som vet? IKM på lørdag ca... ska vel testa på søndag eller så :-)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg husker også at kaffe plutselig smakte vondt, men jeg tror det kom litt senere uti svangerskapet...ikke helt sikker :-)

Jeg husker derimot at jeg skulle ta en irish coffee når jeg ennå ikke visste at jeg var gravid, men den smakte grusomt! Kroppen er bra laga sånn!

Skrevet

kan man bli kvalm så tidlig i svangerskapet??

Skrevet

Har hørt mye snakk om mange symptomer her inne på BIM - selv har jeg vært prøver siden april, og hver pp har jeg kjent både kvalme og murringer etc. Var hos gynekolog forrige uke, og hun sa at det ikke var unaturlig å kjenne slike ting i kroppen uten å være gravid. Mange er vant til å gå på p-piller etc, og da kjenner man ikke dette. Det er heller ikke til å komme i fra at vi som prøvere kjenner etter veldig ;-)

Det kan jo allikevel være at noen kan kjenne ting i kroppen veldig tidlig, så det kan jo være at det du kjenner er reelt!!

Skrevet

Stemmer nok det der din gynekolog sa, att symptomene ikke kommer så tidlig. Sist var jeg så kvalm måneden innen jeg virkelig ble gravid og sen nær jeg faktisk var gravid hadde jeg velig få symptomer. Jeg ble faktisk overrasked den gangen… Tja, så det drøjer nog lit till da...

Skrevet

Ikke meningen å ta fra deg motet! Det kan jo godt være at spira sitter hos deg! Hvor lenge har du prøvd? Hvor gamle er to andre barna dine?

Ønsker deg ihvertfall lykke til!

Skrevet

Takk takk! Inga problem, har eg ikke regnet med å bli gravid i denne pp. Vill nok å bli overrasket om det ær sånn.

Vi har ikke prøvd så lenge, dette er eg første forsøk på det jeg tror var EL. Ammar litt fortsatt, siden snuppa bare ær 1 år. Og har ikke fått mensen tilbake. Sønnen ær 3. Fantastisk om jeg var gravid, men jeg tror eg ikke det. Ble gravid i desember med barna, så mulig att desember ær min beste måned. Har hørt att mange kvinner har perioder da de ær mer fertile. Vi får se!

Og du?

Skrevet

Ikke lenge siden du var gravid da - da går det sikkert fort!

Vi har prøvd siden april. Jeg er litt utålmodig, så nå har jeg vært hos gynekolog for å sjekke at alt ser greit ut. Var også hos homeopat/akupunktør for noen dager siden for å få litt svung på sakene :-). Greit å være litt føre var! Jeg er 39 og føler at jeg ikke har noe tid å miste! Fra før har jeg en gutt på 12, og kjæresten min har en datter på 9.

Skrevet

Jeg ær 44, så jeg synes jeg vart heldig so far. Kan vare sånn att det ikke blir fler på meg. Har og tenkt meg till gynekologen og akupunktør, men må vel vente in mensen først. Har eg ikke lyst att å slutte å amme helt heller. Men ammer bare om kvelden og morningen nu. Gjorde eg det samme forrige gang. Men jeg ær faktisk 2 år eldre…

Skrevet

Det gir håp å høre at du er 44 og har to små barn og prøver på nr tre! Da skal vel jeg også klare det, tenker jeg :-)

Var du hos akupunktur før du ble gravid med de andre to? Tok det lang tid?

Skrevet

Vet du, jeg gjorde eg intet når jeg ble gravid med dem. Spiste sunt, drakk mindre kaffe og alkohol og gjorde yoga og jogging. Tror bare jeg vart heldig jeg. Tom gynekologen vart overrasket! :-) Så viss dette ikke går så fort, så finns det litt man kan gjøre i alle fall.

Visst finns det hopp før deg, du ær verkelig ung! :-)

Skrevet

Hei på deg!

Så bra at du ikke gjorde noe spesielt for å bli gravid - da bør det vel gå bra denne gangen også! Noen flere gravidsymptomer?

Skrevet

Så koselig å snakke litt!

Vont i ryggen, vont i hofte delen av bekkenet :-), æsch, jeg tror jeg bare har vont i ryggen jeg. Nei, og ømme pupper var nok bare melk. Det har blitt borte... så nu venter jeg i spenning på TR. Sen blir det besøk hos legen. Vad sa din gynekolog?

Skrevet

Når skal du teste da? Blir spennende :-)

Det blir tøft med tre så små barn! Inponerende!

Gynekologen sa at alt så bra ut på ultralyd, og hun så flere fine egg som lå til modning. Det ble tatt blodprøver og jeg skal tilbake neste uke å å ta blodprøve igjen. Det tar vel litt tid før jeg får svar på dem tenker jeg. Mannen min skal levere sædprøve neste uke.

Forrige uke var jeg da også hos homeopat/akupunktør og hun gav meg piller for å få syklusen regelmessig og forhåpentligvis lenger. Skal tilbake til henne om noen uker å få litt nåler også :-)

Her skjer det masse på engang :-) I tillegg har jeg el i disse dager, så det kan jo være at sira sitter uten noe innblanding av eksperter også!

Hvor er du fra?

Jeg er fra Oslo.

Skrevet

Jeg e fra Oslo jeg og! Fast eg er eg svensk, men jeg trener på å skrive norsk. Så kult! Er det Frøya klinikken du går til? Hadde tenkt å bestille time der jeg!

Har tenkt sånn mange ganger - att det vill bli veldig tett – det ær rett vanskelig med bare to tette. Men vad å ska jeg gjøre – kan ikke vente heller i min alder. Det ær litt trist nær man bare må kjøre på. Skulle heller hatt sånn 3 år mellom. Var veldig sliten den første tiden nær jenten kom, men føler mig i fin form nu. Det kommer nokk att å bli litt slitsomt, vis det klaffer.

Tenkte testa på lørdag, men har stilt in meg på att det er negativt. Det føles så, men jeg har faktisk drømt om positivt grav test :-))) Det ær vel ett tegn? :-)

Skrevet

hm, eg tror jeg att mina symptomer tegn på att jeg er BIM aktiv - man blir veldig inspirert her :-)

Skrevet

Nei, den må ikke smake vondt. :)

Og symptomene kan komme sånn ca fra et par uker etter befruktning.

Kan vel teoretisk komme litt før, men ikke mye siden de kommer når kroppen produserer hcg. :)

Skrevet

Det var svorsk du skrev ja hihihi ;-) Så fint med en voksen til fra Oslo!

Er du gift/sammen med en nordmann da kanskje?

Ja, det er Frøya jeg har vært - er vel strengt tatt ikke lov til å snakke om navnet på steder her ettersom jeg har skjønt....men kan anbefales! Har ikke lange erfaringen med den ennå da, men det føltes riktig.

Jeg skjønner jo at du må kjøre på med tette søsken! Man kan ikke sitte nedpå å vente når vi er så voksne som oss! Barna dine får jo sikkert veldig glede av hverandre når det er så liten aldersforskjell mellom dem!

Spennende på lørdag! Skal krysse fingrene for deg!

Skrevet

oj då, visste inte det (har eg inte læst reglerna...).. no more names...

1000 takk! Lovar att ge besked!

Skrevet

Hehehe :-) tror ikke det er så farlig da - mulig det er personnavn....?

Skrevet

Jaha, då har jag testat! Væntade en dag extra før att vara på den sækra sidan... och den blev naturligtvis negativ. Inte ens ett litet skyggestrekk.... Ska bestille time nu både hos lege og hos akupunktør, så får vi se... Men vet du, symtomen ær kvar :-( . Jeg er veldigt kvalm. Må va omgangssyke eller folaten da...

Hoppas att det går bættre før dig!!!!

Skrevet

Hei!

Synd med den negative testen! Ikke noe tegn til tanta heller? Da er det jo håp!

Jeg er nå ferdig med el, så da er det bare å vente! Kjedelige uker!

Tror det er lurt at du går til gyn og aku :-)

Skrevet

Nei da, det ær helt OK! Ingen mens!?! Vet ju eg inte om jag hade EL, hade bara en massa symtomer (EL slim, vont mm). Tror eg att kroppen førsøker men inte kan slæppa eggen. Ammar litt fortfarande på kvæll og om morningen. Hade EL slim i helgen också - lite rart - det var inte sædesrester.Vældigt konstigt....

Ska till gynekolog på måndag. Så får vi se!

Skrevet

Du får holde meg oppdatert :-)

I morgen skal vi levere sædprøve - ganske greit å sjekke om svømmerne er noe tess ;-)

Skal du gå til akupunktør der du vet....say no more :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...