Gå til innhold

Fysisk aktivitet = blod på papiret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hadde en liten blødning forrige uke. Lå helt stille og alt rooet seg. Nå har jeg oppdaget at hvis jeg er i fysisk aktivitet, rydder osv så kommer det ofte litt blod på papiret når jeg er og tisser. Hvis deromot kvalmen er så sterk at jeg ligger rett ut omtrent en hel dag, så er det ikke noe blod.

Hvor vanlig er dette og kommer det til å være sånn resten av graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var til legen i går fordi jeg var bekymret for disse blødningene. Viste seg at de indre slimhinnene i livmorhalsen ved munnen var vrengt litt utover og at disse slimhinnene tåler mye mindre enn de andre slimhinnene i skjeden. Dermed kunne tunge løft, sex og til og med hosting, nysing eller å trykke ut hard avføring gjøre at det kunne begynne å blø.

Det var IKKE farlig for babyen sa han, heldigvis. :-)

Men det behøver jo ikke være det samme. Pga. økt blodtilførsel og svakere glatt muskulatur og alt det andre som skjer med kroppen under graviditeten så kan små blodkar briste lettere nå enn før, ved f,eks, fysisk aktivitet. Dette er heller ikke farlig for babyen! Og som legen sa igår, det ser gjerne ut som det er mer blod enn det faktisk er, siden det er blandet med slim og utflod.

Du kunne jo ta en telefon til legen og si at du er bekymret for dette og ønsker å finne ut hva det kommer av slik at du blir beroliget. Som en bonus får du kanskje også se spiren på ul, he he. Det fikk jeg og det var fantastisk! :-)

Lykke til!

Skrevet

Tweak

takk for svar.

Jeg skal til legen den 10 okt. Tror jeg skal be om ul da, evt om han vet et godt privat sted.

Skrevet

Jeg har det samme. Jo mer aktivitet,jo mer blod.

Vi fant ut at jeg har en flik av morkaka i klem over mormunnen,men de regna med at den kom til å flytte seg etter hvert. Men spør,og spør, det gjør jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...