Ruttitutt :-) Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg begynner å bli forkjølet. Pappen i huset er det og storesøster, og nå er det nok min tur. Har ei jente på 4 uker som jeg fullammer, vil hun bli smittet av min forkjølelse gjennom melka, noen som vet det?
-MtG- Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Hun kan ikke bli smittet av at du ammer henne. Mormelken gjør at hun blir mer motstandsdyktig og det er mindre sjans for at hun blir smittet. Så amm i vei:)
Ruttitutt :-) Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2008 Så godt å høre! Men bør jeg da unngå å kose henne i ansiktet og lsike ting, kan jeg smitte henne på den måten eller?
La Perla Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg tror ikek du skal bekynre deg for det. Dere er jo så tett sammen uansett, så eventuell smitte kan ikke unngås ved å ikke kose i fjeset. Men siden hun får morsmelk er hun godt beskyttet også, så jeg mener du bare kan kose i vei.
-MtG- Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Du trenger kanskje ikke gni snørrenesa di oppi ansiktet hennes, men jeg hadde ikke klart å la være å kose litt:) Hun er jo ikke totalt beskyttet mot sykdom selv om du ammer henne, bare litt mere motstandsdyktig. Men babyer dør ikke av en forkjølelse og du kan ike beskytte henne 100% fra det. Du får nesten avgjøre selv hvor "nøye" du vil være.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Siden forkjølelse som regel går via dråpesmitte er hun nok smittet allerede, men det er jo ikke dermed sagt hun blir syk. Dere er tre andre som har blitt forkjølet, men siden hun får antistoffer via melken pluss at hun fortsatt har et lager av antistoffer fra morkaken så kan det nok hende hun går klar.
Ruttitutt :-) Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2008 Tusen takk for det!! Det er godt å høre!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå