Prinsesse Brødhue Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Har dere hørt om Streptokokk B prøve? Jeg fikk beskjed av ei venninne i går at vi gravide burde be legen om en slik prøve. Den skal taes vaginalt. Hvis man har denne bakterien kan man smitte barnet under fødsel og barnet kan dø. Har man bakterien og man vet om den får man antibiotika mens man føder. Dette har jeg aldri hørt om.. Har dere? c",)
Klar Som Et Egg Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg også hørte noe skremsels-propaganda ang dette.. Så jeg spurte jordmora mi. det er ikke vanlig å sjekke dette under svangerskapet, hvis ikke noe tilsier det, at du har påvist det tidligere under fødsel el.lign.. det er visst også veldig vanlig med denne bakterien, som kan komme og gå, så hvis du tester deg nå og er neg så kan det visst bli pos senere.. tror ikke det er noe som vi skal tenke på, for hvis det er så farlig som alle historeiene skal ha det til, så ville vel alle blitt testet under fødselen og fått AB ved pos utslag?? og så kan denne bakterien føre til luftveisinfeksjon og i værste fall kan denne infeksjonen bli så kraftig at barnet ikke tåler det.. men dette er visst i sjeldne tilfeller.. tror ikke vi stresse så mye med dette her, for som sagt så er det ikke vanlig å teste seg! er ikke sikker på om jeg har helt riktig her altså, men det var det jeg hørte av min kjære jordmor... Lykke til med svangerskap og fødsel :-)
smilan Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Jo det stemmer det du sier der... Jeg har vært så uheldig å merke dette på kroppen så jeg fikk denne prøven, den var negativ. Skal teste igjen en mnd før fødsel.. Mitt første tantebarn, en skjønn gutt på 1/2 år ble tatt ifra oss på denne måten. Urettferdig, men slik var det. Hadde nok vært lettere (bedre) å vinne i lotto ja. Min søster smittet å sin 2 fødte, det holdt på å gå galt der å.. Med ditt 3 barn fikk hun AB under hele fødselen. Ille at en må miste nesten 2 unger før man blir tatt på alvor.. Gudsjelov var det ikke noe spørsmål når jeg ble gravid..
Klar Som Et Egg Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Huff så tragisk! Når det kan gå så galt som det gjorde hos din søster, burde vel flere blitt testet.. Håper testen din fortsatt er negativ neste gang! Lykke til
smilan Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Joda vi krysser fingrene for det, men som jeg skreiv så er oddsen å vinne i lotto bedre.. spiller ingen rolle hva testen viser neste gang, det viktigste er at jeg får den og evt nødvendig behandling om den er positiv... Det er helt tragisk at Norge, et av verdens rikeste land ikke kan ta en liten test på alle liksom.. Mulig vi som har opplevd dette på kroppen er litt mere i forsvar enn andre, mulig fordi sjangsen er minimal. I fjord var dødstallet nede i 11 stk. Mener likevel at dette er 11 for mye. Lykke til så masse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå