Hegeveronica Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg lurte på om far kan ta pappa perm når som helst etter de faste 6 -8 uker mor har fra fødsel. Jeg har term rundt 5 feb og har perm derfra, det jeg lurte på var kan far ta sin perm for eks i sommer? 4 uker og så kan jeg ta ferien min da. og etter ferie kan jeg begynne på min perm igjen? Samboern kjører drosje og vel den beste tiden for oss begge er at han tar sin perm da, lite med kjøring likevel da.
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Ja, det kan han. samboeren min tok 2 uker i februar/mars. og 4 uker i juli/august. Da ble han lønnet fra Nav, mens jeg fikk ingenting. (bortsett fra feriepengene mine på sommeren da.) Hvis du tar ferie blir perm'en din forskjøvet tilsvarende. Jeg hadde opprinnelig perm til slutten av august, men siden jeg hadde 6 uker ferie innimellom, ble den forskjøvet til midten av oktober.
Collet :) Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Hei! Det er 9 uker som er forbeholdt deg, det er 3 uker før fødsel og 6 uker etter fødsel. Etter dette har far krav på 6 uker pappapermisjon, og de må enten taes ut etter du har hatt alle dine uker, eller dersom de taes i midten, blir din mammapermisjon utsatt tilsvarende og du får ikke permisjonspenger i de 6 ukene. Som om du skulle ha jobbet eller noe i mellomtiden der. Så såfremt dere ønsker å gjøre det slik så er det ingen ting i veien for det. Se søknadsskjemaet på Nav på hvordan du skal fylle det ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå