*Villekulla* Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Skal på jobbintervju i dag og lurer på følgende: Når man helt på slutten blir spurt om det er noe man lurer på, hva er det klokt å evt spørre om da? Jeg synes jeg får all den informasjonen jeg trenger i løpet av intervjuet og har sjelden noe å tilføye på slutten, dette blir kanskje sett på som negativt? Negative sider om meg selv. Er det noen forslag om "milde" akseptable negative sider man kan si? Er det greit å gå kledd i svart dressbukse, topp og en cardigan?
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Det siste først: antrekket er greit så lenge toppen og/eller cardiganen er lys i fargene. Ikke fall for å si:"vanskelig for å si nei", i allefall. Hehe. Du må jo gå i deg selv på dine negative sider, kan jo ikke si noe bare for å si det.
SassyMom Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg ville spurt om -hvem blir mine nærmeste kollegaer -hva slags bakgrunn har de -hvordan er miljøet -snittalder på kollegaer -hvilke muligheter har man til å "forme" sin egen stilling etterhvert -karrieremuligheter Tenk at de også skal selge inn jobben til deg! Hva kan de tilby deg for at du faktisk vil trives i jobben. Antrekket hørts bra ut. Ingen store smykker bare. Negative sider, tja, hva er ditt forbedringspotensiale er en annen måte å si det på. Lykke til!!
~Roskva~ Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Hei. hvis du ikke har noen spørsmål, så er det helt greit det :-) Du kan jo si at det kan hende du kommer på noe etterhvert, og spørre om det er noen du kan ringe hvis du lurer på noe? Når det gjelder de negative sidene, så vær ærlig! Ikke kom med noe vagt tøys om at "jeg er så perfeksjonistisk. Jeg gjør en ALT for god jobb...". De biter ikke på den. Men når du presenterer de negative sidene, si også hvordan du jobber med å bli bedre på de punktene... Min mest negative side er for eksempel at jeg har vanskelig for å si nei, og at jeg kan ha vanskelig for å se hvor mye arbeid jeg har pååtatt meg før jeg plutselig er fullstendig overveldet. Men jeg prøver å bli flinkere til å disponere tida mi ordentlig... Klærne høres bra ut i mine ører, bør passe de fleste dresskoder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå