Gå til innhold

dere unge mødre.... (samme som på Ung Mor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noengang angret for at dere fikk barn så tidlig som dere fikk?

Altså, ikke angret på selve barnet, men på tidspunktet å få det på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Så har jeg mange ganger lurt på hvordan livet mitt ville blitt om jeg ikke fikk barn. Da hadde jeg jo naturlig no valgt helt andre veier, særlig de første årene, enn det som ble gjort med et barn. Hvor ville det ført meg?

Skrevet

Nei, det har jeg faktisk ikke angret på. Ikke en gang lurt på hvordan livet mitt hadde vært uten. Årsaken til det er jo rett og slett at det var dette jeg ønsket for livet mitt, det var slik jeg ville det skulle bli. Jeg ønsket meg barn og tok valget om å få det fordi vi hadde stabile og trygge omgivelser for barnet. Jeg var nesten 20 når jeg fikk min datter.

Jeg har dog ingen problemer med å forstå at andre kan oppleve det annerledes.

Skrevet

Vet ikke hva du mener med ung mor?

Jeg er 21 år å har ei jente på 8 mnd. Mange vil nok regne det som ung mor, men selv ser jeg ikke på meg selv som ung mor direkte.

Jeg hadde veldig lyst, var klar for det, passet veldig godt i det hele tatt så for meg var det helt toppers å jeg angrer ikke et sekund!=)

Er absolutt ingenting jeg savner før jeg fikk barn!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det har jeg. Tidspunktet føltes rett der og da, men i ettertid ser jeg jo at det ikke var tilfelle. Men klart, jeg har vokst på det å bli mor i ung alder, og har nå 2 fantastiske barn! Jeg ville ikke vært denne hverdagen foruten, men om jeg fikk velge igjen, så hadde jeg ventet.

Gjest nanny carrie
Skrevet

Nei. Er helt utenkelig å leve et liv uten barn nå. Er så glad jeg "gjorde" dette. Livet gir mye mer mening nå. Tenker aldri på hvordan livet ville vært "uten" siden dette er det livet jeg egentlig alltid har ønsket meg :-) Couldnt ask for more!! Derimot "angrer" mannen min på at han ikke fikk barn før han ble 30......

Jeg savner ingenting. Eller jo. Et barn til ;-)

Skrevet

Ung mor er vell så mangt, men for meg er det før 25 år å være ung mor.. Hehe.. det er vell så forskjellig...

Takk for innspill!

Skrevet

Jeg fikk barn som 19 åring.. Var ikke planlagt.

Har aldri angret, men har noen ganger lurt på hvordan livet mitt hadde sett ut idag dersom jeg ikke hadde hatt barn...

Men angret, nei, har jo aldri hatt det så bra som nå :) Jeg og kjæresten planlegger nemlig en til =)

Skrevet

Rakk akkurat å bli 21 før storjenta vår ble født. Har ikke angret ett sekund:0) HAdde gjort nøyaktig det samme om igjen.

Skrevet

Nei det har jeg ikke.

Skrevet

Jeg fikk datteren min da jeg var 17. Har aldri angret på at jeg valgte å beholde henne, men jeg har ofte tenkt på om hun ville hatt det bedre hvis jeg var eldre da jeg fikk henne. Mye ville vært annerledes.

Prøver å trøste meg selv og tenke som så at jeg har alltid gjort mitt beste for henne og elsker henne over alt annet. Jeg håper det er nok.

Skrevet

Jeg ble gravid med første som 18-åring og har aldri angret på at jeg har beholdt noen av jentene mine MEN om jeg kunne valgt og fått de to samme ungene (eksakt samme ungene) om en 5-6 år så ja da hadde jeg sikkert gjort det for da hadde jeg fått fullført studiene, fått meg en fast jobb o.l..

Men angre på at jeg beholdt, det har jeg aldri gjort :-)

Skrevet

Selvfølgelig er det nok! Man kan ikke gjøre noe bedre enn det man gjør, når man gjør sitt beste! :)

Dere bekrefter egentlig det jeg tenker, at selvfølgelig ville mye vært annerledes, men samtidig ser det jo ut som om mange av dere har ønsket akkurat dette, og det er litt sånn det er med meg og. Jeg har alltid ønsket å bli en ung mor + at jeg foreløpig passer alle andres barn både i jobb og som barnevakt, så det er lissom min måte å fylle ut mitt savn på.. :-)

jeg gleder meg til min kjære blir klar!

Skrevet

Jeg er 21 år og har en gutt på 8 mnd, og en liten spire i magen! Nei, jeg har ikke angret! skal begynne å studere når jeg er ferdig i permisjonene! for man kan forsatt sitte seg på skolebenken når en har barn.

Jeg er jo trossalt gift og vi har økonomi som vi klarer oss med, og eget hus.. så det er vel med på at jeg ikke angrer siden ting går så bra:)

savner ikke å drikke hver helg og være på farten hele tiden. storkoser meg som mamma på fulltid!

Skrevet

Har aldri angret på at jeg fikk barna mine forholdsvis tidlig. Var 21 da Lucas ble født og 23 da Mina ble født.

Men av og til kan tanken streife meg om hvor godt det kunne vært å ha den friheten å kunne gå på kafe uplanlagt sammen etter jobb, eller ta en impulstur til London en langhelg, eller bare det å slippe å haste hjem til barnehage og middagslaging. Eller å slippe utgiftene det er med å ha barn, bare bhg koster oss 4500 i mnd.

Men detter korte sekunder! og jeg vet at det meste lar seg ordne med litt planlegging uansett.

Elsker barna mie over alt og de var høyt ønsket og velkommen, ville ikke ha ventet år med å få dem, vi har det helt supert sammen lille familien min. (dessuten så kan jeg minne meg på at når vi er 40 så er barna våre voksne og vi kan leve ut alle impulsturer og andre drømmer/ønsker vi nå føler vi ikke kan ha barna med på, hehe)

Skrevet

Ja, det har jeg. Tror de fleste som var 15!! år når de fikk barn ville ønsket at de kunne redigere tiden litt å få barn et par år seinere..

Skrevet

Nei, ikke angret...Fikk første da jeg var 20 og nå har jeg to små:) (Er straks 23!) Men såklart har jeg lurt på hvordan livet ville sett ut om jeg ikke hadde fått barn så tidlig...

Skrevet

Nei, egentelig ikke.... Skulle kanskje vært i forhold osv, men på en annen side da hadde jeg kanskje aldri møtt kjæresten jeg har i dag så nei, det er skjebnen og angrer ikke i det hele tatt... :-)

Skrevet

Om du regner under 25 år som ung mor kan vel jeg også svare ;-) Blir riktignok 28 år snart, men var 21 år da nr 1 kom, 23 år da nr 2 kom og 26 år da nr 3 kom. Angrer ikke i det hele tatt, man vokser jo med oppgaven og når jeg kommer i 30 årene og fortsatt er "ung" så er barna begynt å bli store og selvstendige. Deilig synes nå jeg :-)

Skrevet

Under 25 ja, da kan jo faktisk jeg svare også.. hehe..

Var 24 når jeg fikk førstemann, vi hadde vært sammen i 5 år, høyskole utdannelse har vi begge, fast jobb hadde jeg.. så for oss passet alt helt perfekt.. Man kan rekke mye selv om man får barn tidlig.. er nå akkurat blitt 26, og nr to kommer om 3 mnd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...