Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg lurer på om jeg er alene med dette problemet...? Vi har sex kanskje en, max to ganger i uken og jeg føler nesten alltid at det er jeg som legger opp til det eller at han gjør det av "plikt".. Dette får meg til å føle meg trist og lei og lite attraktiv og ender ofte med grining (ja - jeg er full av hormoner og ganske sårbar om dagen....) Ikke er jeg blitt fryktelig stor eller feit (uke 33), jeg kan ligge og stryke på han i timesvis uten at han tar initiativ til noe mer enn kos.. Er det jeg som er altfor "godt vandt" - forrige samboeren min klarte knapt å ligge naken inntil meg uten at vi hadde sex? Er det bare en myte at alle menn er kåte?? Eller er det normalt at menn mister lysten når magen vokser? Kanskje jeg legger for mye i det, men jeg grubler på dette hver kveld når han kysser meg god natt og sovner direkte, og det vil si stort sett hver kveld..... Skulle gjerne hørt hva andre tenker om dette, om det er noen som føler det på samme måte eller kan bekrefte at noe er galt?!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Husk at dette er en stor forandring for ham også. Kanskje er han litt redd for å skade babyen? Du sier jo at dere koser, så det er positivt. Synes du er heldig som har sex hver uke. Det har ikke vi, men vi koser mye. Jeg er heller ikke stor, men det begynner allikevel å bli litt upraktisk med den store magen. Du kan jo spørre, men tenk om du får et svar du ikke liker... Det kan hende at det er vanskelig for ham at kroppen din nå er forandret og deles med et barn. Det betyr ikke at han ikke er like glad i deg:)! Jeg har valgt å betrakte svangerskapet som en slags unntakstilstand. Jeg er forandret, kroppen min er forandret, og behovene mine er forandret. Siden jeg også er ganske hormonell, orker jeg ikke å pirke i mannen min sin oppførsel rundt dette hele tiden. Stakkar, han har måttet finne seg i mye. Men, jeg prøver å være flink til å kommunisere hvorfor jeg oppfører meg og tenker som jeg gjør. Da er han i alle fall advart . Til slutt: Det er en myte at alle menn er like kåte! De er også trøtte om kveldene, og slett ikke alltid like klar for en omgang. Takk og pris, sier jeg !
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Kjenner meg igjen, men jeg ville vært fornøyd med sex en gang i uka, her er det mye sjeldnere. Jeg vil gjerne ha sex, men det er han som ikke vil, og jeg gidder ikke ta initiativet hver gang. Føler det samme som deg, at jeg ikke er attraktiv og det er ikke noen god følelse. Vi har snakket en del om det. Han liker kroppen min bedre til vanlig og synes det er turnoff at det er en annen der, (babyen) mellom oss. I tillegg har han jobbet veldig mye, og vært sliten. Nå går det mot slutten av svangerskapet for meg, og jeg velger som hun andre her skriver å se på det litt som en unntakstilstand som retter seg når babyen kommer. For meg hjalp det hvertfall å snakke med han om det, så det kan anbefales:)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 En til to ganger i uken!! Heldig er du :-) Vi har vel hatt sex 5 ganger i hele svangerskapet, og jeg er fødeklar nå :-) Det har litt forskjellige årsaker: jeg har hatt bekkenløsning mannen min er veldig stressa for jobb og hus som er under oppussing han klarer ikke la være å tenke på babyen i magen når vi skal ha samleie. Men, vi er veldig fysiske med hverandre og koser masse, klapper og pjusker og klemmer på meg hele tiden, sier han synes jeg er pen og fin og sånn. Problemet er at jeg har tenkt utrolig mye på sex, men har ordnet meg en del på egen hånd...dessuten føler jeg meg ikke så attraktiv...gleder meg til å få tilbake sexlivet vårt!!!! Men jeg frykter ikke for forholdet vårt ellers så, vet at han elsker meg og gleder seg enormt til babyen kommer.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg hadde vært ganske så stolt av 1-2 ganger i uka:) Jeg er i uke 34 og nå tror jeg det er ca en måned siden vi hadde sex. Før jeg ble gravid var det flere ganger i uka, og så daffa det litt av pga kvalme og sånn. Og ellers har det vært rundt en gang i uka, av og til oftere, av og til sjeldnere. Nå er det flere grunner til at vi sjeldent har oss. - I forholdet vårt er det som regel jeg som tar initiativet. Han mener han alltid vil, og at det er bedre at jeg sier fra når jeg er klar. Tåpelig syns jeg, men han har ikke blitt noe flinkere. -Føler meg ikke særlig sexy for tiden -Syns det er litt rart å ha sex med baby som sparker i magen samtidig. Mister litt konsentrasjonen -Har bekkenløsning, og det å røre seg rundt i senga er vondt -Veldig vant med å bruke puppene mye i sex-sammenheng, og nå har de begynt å lekke veske. Sex blir ikke det samme for meg uten stimulering av brystvortene. Så....jeg orker ikke ta initiativet til noe. Alt er mer slitsomt. Men vi har til tross for dette det veldig bra sammen, og han er veldig kosete. Det er mer jeg som må vifte han bort når han blir så innpåsliten. Vi har også vært sammen i sju, åtte år. Har hatt mye sex før, og kommer til å ha mye sex senere. Så tar det ikke så tungt.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Nesten så jeg skulle skrevet dette innlegget selv! Bortsett fra at her har vi hatt sex 1-2 ganger i måneden etter at magen ble stor da... Jeg har som regel lagt opp til det de gangene det har skjedd, og har også blitt avvist noen ganger...og det er vondt! Ihvertfall så hormonell som jeg er nå!! Har blitt mye grubling og grining om kveldene her også, og føler meg lite attraktiv ovenfor han. Men anbefaler å prate med han om det! Det har jeg gjort, og det hjalp mye selv om jeg fremdeles synes det er trist at han ikke har lyst. Han kunne dessverre ikke gi meg noen god grunn til at han ikke har lyst, men han sier til gjengjeld at han elsker kroppen min når jeg er gravid...og gir meg komplimenter hele tiden. Han er også kjempeflink til å kose med meg på andre måter... Det er slitsomt å gå å gruble slik...vi damer tenker alt for mye og lager oss våre egne historier i hodet om hvorfor det er slik og slik, ihvertfall nå når vi er så hormonelle! Så ta deg en prat med han og fortell han akkurat slik du har det, så skal du se at det ikke er noe galt! Tror dette er veldig normalt!
veronica22 Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Personlig syntes jeg du skal være godt fornøyd med 1-2 ganger i uken, for jeg har sex rundt 3 ganger i uken og er storfornøyd. Brystene mine er store og hengete, og magen er i veien, men likevel får han "junior" opp, selv når jeg føler meg som verst:D Så om jeg må ta første steget, er det ingen problem. Vet det er mange som ikke er i vår bås, men som knapt har sex under gravideten, så tror vi heller skal være stolt over gubbene våre jeg;)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Å buhu. Bare to ganger i uken, du? :-) Dét er jo dritmasse om man ikke er gravid også da...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Sex....tja...jo...synes å erindre at det var noe sånn mellom oss en gang i juli. Da det var sommerferie.... 1-2 ganger i uken er MYE! Hadde ikke det før jeg ble gravid heller vi, selv om vi da hadde trent på baby en stund. Nå har han nok gitt opp, og jeg óg. Vi kan tulle med det verbalt - feks som å si at "nå kan du bare ta av deg så tar vi en runde" el.l, men det blir aldri noe fysisk pga meg og kroppen min, både rent fysisk (er så mye og mange rare ubehag) og mentalt. Jeg savner det - og han, og nærhet, og kos og sånn, men orker ikke engang kline med han nå. Hadde jeg hatt råd hadde jeg heller tatt inn på hotell og blitt der til babyen var vel ute. Synes det er pyton å være kjæreste, jeg ser forjæ...lig ut, føler meg likeså, jeg vet at han ikke er av de som synes gravide er det vakreste som finnes, og med vanvittige hurpehormoner for tiden så skulle jeg helst bare gjemt meg bort for alt og alle. Men mest av alt tror jeg nok jeg ikke vil fordi jeg vet han ikke synes noe særlig om disse runde formene. Blir jo ikke akkurat tent av å lure på om han "lukker øynene" og fokuserer på seg selv. Han sier overhodet ingenting om det - og vil gjerne ha sex, men da tenker jo jeg som jente mitt. Er mester i å kverne alle mulige tanker i hytt og pine inni mitt lille hode.... Blæææh. Får håpe det kommer bedre kjærestetider.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg må si at jeg etter å ha lest hva dere skriver, skjønner jeg hvor heldig jeg er med kjæresten min... Vi har ikke så ofte sex nå, er 33+1 og jeg har en den bekkenvondt og er ofte helt kaputt på kveldene. Så her i huset er det jeg som bremser aktiviteten i sengehalmen. Ofte synes jeg det er lettere å finne tenninga og lysten om morgenen, da er jeg uthvilt, har mye mindre vondt og synes det er deilig med hudkontakt. Så utrolig trist å lese at flere av mannfolka syns det er turnoff med barnet i magen. Det er jo vi som har sex, ikke vi og barnet... Den er nå der, men deltar jo strengt ikke! Her har vi et veldig avslappet forhold til akkurat det, noe jeg er veldig glad for at har kommet helt naturlig av seg selv. Og hvor mye skjønner nå egentlig knøttet av hva som foregår uansett...? Kjæresten min syns jeg er så fin som gravid og tenner fortsatt på kroppen min. Jeg har lagt på meg litt, hormonene gjør sitt med hode og humør og selvbilde, men for hannes del kunne vi sikkert hatt sex hver dag likevel. Men han er bare super og har ingen problemer med å se an formen og humøret mitt, vet liksom når jeg trenger gode ord og en klem framfor sex - og omvendt. Han presser seg aldri på og blir aldri skuffa om jeg sier jeg ikke har ork til noe mer enn litt kos. Han tar ikke avvisninga mi personlig, og når jeg en sjelden gang blir avvist selv, tar jeg det heller ikke personlig. Da vet jeg at det er fordi han er trøtt/sliten og trenger å sove. All respekt for det, sålenge avvisninga skjer på en god måte og ingen ligger igjen i mørket med tårer i øynene og følelsen av å være lite attraktiv og alt det der. I det hele tatt har vi snakket MYE sammen om alt sånt, og det nyter vi godt av i hverdagen begge to. Håper dere har det bra sammen likevel, men snakk for Guds skyld sammen om dette før det blir for vondt å bære i hverdagen. Hverdagen som kommer etter fødselen blir jo helt ny for de av oss som venter førstemann. Hvordan blir sexlivet da...?
FrøkenJ Skrevet 1. oktober 2008 #11 Skrevet 1. oktober 2008 Såååå godt å høre at flere har det slik...Kan ikke huske sist vi hadde samleie!...han har aldri sagt noe som gjør at jeg tviler eller tror at han syns jeg er stygg,men han sier selv det ikke er noe stas å ha en liten datter som er med på leken..:-)....så jeg kan jo forstå det. Ellers er jeg plaget med bekkenløsning og han er meget oppatt av pc-spill,så jeg sover som regel når han kommer å legger seg....:-(...savner veldig både sex og nærheten vi hadde før jeg ble gravid,og vet ikke hvordan det blir når det kommer et helt annet hovedfokus i livet vårt... Blir veldig lei meg over dette,men jeg tror han syns jeg overreagerer (jepp..hormoner)... Håper på at vi finner tilbake til gode lykkelige dager etter at vesla har kommet..:-) Lykke til videre folkens,og takk for at dagen plutselig ble lettere, da jeg ikke føler meg helt lost!!!...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #12 Skrevet 1. oktober 2008 Takk for mange svar! Skjønner at vi ikke har det så ille likevel... Og uansett godt å vite at det er flere som føler det på samme måte! Jeg er ikke i tvil om at han elsker meg og gleder seg til gutten vår kommer, men det er uansett vondt å bli avvist! Jeg føler meg som sagt veldig lite attraktiv og livredd for at all lidenskap og spenning er borte! Og jeg har faktisk prøvd å snakke med han om det, men det blir alltid feil og ender med irritasjon og/eller grining.. Forklaringen jeg får går på at han tenker på barnet i magen, om jeg har det bra (i stillingen), at han er sliten eller han mister lysten fordi jeg går rundt og er sur.. (jeg har nok ikke vært den enkleste å ha med å gjøre de siste 7 månedene..) I tillegg er jeg redd for at ting ikke vil bli som før etter at barnet kommer, da er det jo andre ting som trekker oppmerksomhet og krefter bort fra kjæreste- og sexliv..og jeg er livredd for å miste KJÆRESTEN min..at alt skal skal dreie seg om baby, bæsjebleier, hus og hjem og logistikk... Huff, grubler vel litt for mye og ikke helt stabil om dagen (huff, håper disse grusomme hormonene renner ut med fostervannet..??)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Her er det sølibat. Tror sist var en gang i juli eller noe. Savner det men vet fra sist at han syns det var rart så har ikke mast om det denne gangen. Og nå er rumpa så full i hemorider at jeg bare takker meg lykkelig for hver dag han ikke etterlyser det for føler meg i det hele ganske uvel med disse. =) Sexen får vente til jeg er grodd igjen, får se hva 2009 vil bringe...
PAVEEL Skrevet 1. oktober 2008 #14 Skrevet 1. oktober 2008 xmannen min sa det så flott da jeg ventet føstemann, jeg hadde nesten nymfoman tendenser når det gjaldt sex til tider og samme som mannen din så ville han ikke.. ikke så ofte som meg iallefall. jeg gråt mange tårer husker jeg.... så jeg spurte han om han synes jeg var helt disgusting og motbydelig??? da svarte han: vet du Line, jeg synes du er den vakreste i hele verden, både nå og før du ble gravid, men nå på alle andre måter enn sexy. da forsto jeg, tror han så mer på meg som venus og moderlig enn sexy:-) kanskje mannen din føler det litt sånn og? uansett, det blir det samme etterpå, og gjerne bedre:-) det er iallefall min erfaring:-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #15 Skrevet 1. oktober 2008 Dette innlegget kunne jeg skrevet selv! Vi har hatt samleie ca. 3-4 ganger i mnd. siden jeg ble gravid og jeg synes det er lite.. Men sex er ikke det samme med mage synes vi og mannen min sier rett ut at han synes jeg er vakker, men at han ikke akkurat tenker på sex når han ser meg nå.. Litt skuffende og høre, men jeg er litt glad for at jeg ikke har en mann som "kun tenker med dikken" og vil ha masse sex hele tiden også. Da vet jeg jo at han ikke alltid mener noe mer med all kosen han gir og at det ikke nødvendigvis trenger å ende i en orgasme Det må være forferdelig å ha en mann som maser om sex også... I forrige uke hadde vi sex 4 (!) ganger for å sette fart på modningsprosessen..Tror det funker, men forholdene må være klare i utgangspunktet hvis fødselen skal starte. Er nå 4 dager på overtid og idag blir det en runde i senga! Om jeg eller han har lyst eller ikke er uvensentlig i grunn, nå gjør vi alt for å få den lille ut!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #16 Skrevet 1. oktober 2008 Trur det kan vere vaneleg. Min har mista lysta no i det siste. Det tar seg nok opp igjen når ungen er ute.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #17 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg er snart 30 uker på vei, det er sikkert 2-3 uker siden sist... sikkert det samme tidsrom gangen før det igjen.. Jeg leste meldingen for mannen min og han svarte ærlig; han synes at jeg er kjempeflott, men han synes tanken på å "dytte" barnet inni meg ikke er særlig opphissende.. Det kan jeg jo godt forstå. Dessuten buler/bølger magen min når babyen beveger seg, og det skjer garantert når vi har sex, han føler det som om noen overvåker ham. Så det blir nok ikke så mye mer framover. I forrige svangerskap fant jeg fram vibratoren når mannen ikke var hjemme, det gjorde susen det! ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #18 Skrevet 1. oktober 2008 Hvis du synes du er unormal så skal jeg bekrefte for deg at du er ganske så normal om ikke overnormal.... 2-3 ganger i uken... er det mulig spørr jeg da? Snakk sammen dere... vær åpne med hverandre. Jeg tenner ikke på mannen min, heller ikke når jeg ikke er gravid og jeg har plikt sex ca 1 gang hver 3 mnd. Jeg er veldig glad i han og vi har det veldig fint sammen men det intime funker ikke. Så du er ikke unormal..... hvis du skjønner hva jeg mener. Husk hormonene spiller deg et puss.....
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #19 Skrevet 1. oktober 2008 Vi har sex 3-4 ganger i uken. Er vel omtrent like ofte som før jeg ble gravid. Er i uke 38 nå. Merker jo at vi ikke har like variert sex nå som før graviditeten. Magen er jo tross alt i veien! Mye mer "kosesex" hvor vi bare kjenner hvor godt vi liker hverandre. Veldig godt, men jeg gleder meg til å føle meg mer sexy igjen. Føler meg som en hval. Han sier han syns jeg er deilig og sexy. Men også han er nok litt preget av alt. Jeg syns det er viktig å ikke miste helt fokus på sex selv om man er gravid og i tiden etterpå. Tror sex er limet i et forhold. Har man ikke det, er man bare venner, og da vil man automatisk se etter noe mer et annet sted. Ikke om tørken varer noen mnd, men om det den slår rot på en måte, og man ikke er intim på samme måte som før. Jeg er glad jeg ikke har måttet tørke tårer de siste 9 mnd. Og at samboer har gitt uttrykk for at han tenner like mye på meg med noen kg mer og stor mage. Hvis ikke hadde han ikke vært den jeg trodde uansett.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #20 Skrevet 1. oktober 2008 kansje han er trøyt og sliten.eller syns deter veldig godt å bare bli tatt på.kansje han er redd for å skade babyen.tror det er en del av dem også.må jo nesten spør han da og si og du føler og trenger.alle menn erjo forskjellige.er så sexgal for tia og han erhjemme anne hver dag og får da,en ikke alltid han har så lyst,men får for det jeg da.såranes ja at han ikkehar like lyst på meg da,men sånn er det jo,men han vil jo alikavel og det skal ikke så mye til.dere må snakke om det ja!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #21 Skrevet 1. oktober 2008 vi har vært sammen i 5 år og har sex hver dag og annenhver dag uansett da om jeg er gravid.veeeeldig heldigjeg da:)snakk med han ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå