Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg er så matt av alle barnehage eller ikke-innleggene. Hva er relevansen i hva andre måtte mene uansett? Hvorfor er det interessant å mene noe om hva nadre velger i det hele tatt? Enten man mener det ene eller andre, har forståelse eller ikke for andres valg, så er det i grunnen totalt uinteressant, for det er bare en selv som kan velge hva som er riktig for egen familie. Hadde vært greitt om folk kunne hold debattene på et prinsipielt nivå, men det går tydeligvis ikke uten å snike inn dårlig skjulte skyts og sarkasmer mot "den andre leiren". Puh!
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Enn om man kunne lagt all den energien i barn som virkelig trenger hjelp i stedet? Det være seg gjennom frivillig arbeid, økonomiske bidrag eller hva som helst. Stå på barrikadene for de barna som trenger det. Ikke kast bort tid og energi på de som har det strålende enten hjemme eller i barnehage (eller som de fleste ... både hjemme og i barnehagen).
Dronningen! Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Innleggene om barnehage/ ikke barnehage +++ er helt greit men da bør diskusjonen holdes på et saklig nivå. Å slenge ut av seg: Stakkars unge!, Er du helt blåst i hodet? og Stakkars deg! blir for dumt i en diskusjon som omhandler den enkeltes ståsted. Alle andre velger ikke som meg, de går ikke i mine sko, de har ikke min opplevelse av ting og de er ikke i min situasjon. Å få lov til å være et selvstendig individ med egne valg er noe vi ønsker at barna våre skal utvikles til å være men det er fanken ikke lett når diskusjonen utvikler seg på nivået til en amøbe!
endelig mamma t 2 :) Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Det som forundrer meg er at "bekymrede" folk fyrer løs her inne, i stedet for å bruke energien sin på noe konstruktivt. Er det for å lette på egen samvittighet, fordi de da har "gjort noe" med saken? Hvis man er veldig opptatt av barn og ungdoms ve og vel, og har energi til det, hvorfor driver de ikke frivillig barne- og ungdomsarbeid? Melder seg som fadder for barn i den fattige verden? Hva oppnår man med å forbanne nabokjerringa på nett siden hun har ungen/ungene i bhg noen timer for dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå