Gå til innhold

Dere som jobber skift


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare noen tanker her, hehe....Snupp hadde feber i går, og er derfor hjemme i dag, jeg har senvakt. Mannen min kommer tidligere hjem fra jobb sånn at jeg kan gå på senvakt, dermed slipper vi å ta egenmelding, og sånn pleier vi å gjøre det når det passer (hun blir ofte syk når jeg har fri eller senvakt, pussig nok).

 

MEN så begynte jeg å tenke, hva hvis han IKKE kunne kommet tidligere hjem, da hadde jeg jo måtte tatt egenmelding. Men det føles liksom nesten ut som jeg lurer meg til det, siden han vil være hjemme hele ettermiddagen, det er jo bare på starten av vakta jeg ikke kan være der. Skjønner? Å komme for sent på jobb går ikke, det må være 2 stk der hele tiden på ettermiddagen......

 

Hvordan gjør dere det i sånne tilfeller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier å gjøre som dere. Hvis mannen min ikke kan komme tildlig hjem pleier jeg ringe å spørre på jobben om jeg kan komme seinere. Som regel går det greit fordi en fra dagvakten kan gå 1-2 timer overtid eller så gjør avd. lederen det selv. Men av og til er mannen min ute og reiser og kommer først ved 18 tiden. Da har jeg ikke noe annet valg enn å si at jeg må være hjemme med sykt barn. Heldigvis har det ikke skjedd ofte.

Skrevet

Vi gjør som dere. Hvis det barn var syke på en dag da begge jobbet dag byttet vi på hvem som var hjemme med barnet. Evnt så fikk vi min mor til å passe hvis de ikke var for syke til det, men for syke til å gå i barnehagen. Hvis ikke mannen kunne gått hjem tidligere måtte jeg jo ha tatt egenmelding om kvelden. Men følte også det ble litt feil da vi da jo var to hjemme.

Skrevet

Litt kinkig den der ja! Har aldri vært borti det men tenker jeg ville gjort som dere. Ringt og sagt fra til jobben at jeg kommer senere, når mannen rekker seg hjem, hvis det ikke lot seg gjøre måtte jeg vel bare bli hjemme da! Og da trengte jeg ikke ha dårlig samvittighet ettersom jeg hadde spurt om å komme senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...