Gå til innhold

besvimte i natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som har besvimt flere ganger? Jeg blir så redd når det skjer.fikk skikkelig kraftig hjertebank,følte meg kvalm.hadde falt i gangen da jeg skulle på do.besvimte.det var ubehagelig. det samme skjedde forige uke på ultralyden.Er redd for babyen.jeg er i uke 18 .

føler meg litt bedre nå på morgenen.skal ikke på jobb i dag. Er redd det skjer igjen.Mamma er hos meg nå. har spist frokost.

jeg skal til legen kl13. ta noen blodprøver.

Jeg er stressa og sliten,har mye å tenke på,mange bekymringer.

legger på meg så fort.klarer ikke å trene.svømmer litt en gang i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff da...

skjønner du blir redd...

Men kan jo være "bare" plutselig blodtrykksfall eller lignende..??

bra du skal til legen... be om å få deg fulltids sykmelding, iallefall for en periode slik at du kan prøve å slappe av litt og komme deg litt til hektene :) Det kan hjelpe...

Jeg selv kjenner at jeg kan bli litt uvel, og sånn når lillgutt legger seg og presser på vena cava'n min... da prøver jeg å skifte stilling så fort som mulig .... :)

Men er jo ikke sikkert dette har noe med deg å gjøre!!

Lykke til iallefall!!! Og prøv å slapp av.........

:) La meg høre hvordan d gikk til legen da ...

Skrevet

Hei,

Jeg er såvidt i uke 16, og har hatt det på samme måte et par uker. Men har fått beskjed fra legen min om at det ikke er noe farlig - det er normalt med lavt blodtrykk, og viktig å drikke masse vann. Jeg har hatt det med å våkne av blodtrykksfall om natta - blir kvalm og uendelig "tung" i kroppen - og da sa hun at jeg skulle ha et glass vann eller to ved senga som jeg kan pælme i meg. Det har hjulpet meg godt - og det hjalp også å få vite at det ikke var farlig! Ikke så greit å ligge der alene om natta med tankene...

Ellers tar jeg det helt piano med fysiske utfordringer - bare det å gå ned i kjelleren med klesvasken kan ta fullstendig pusten fra meg. Men nå vet jeg hva det er, så jeg setter meg ned og tar en pause i oppgangen: Har hyggelige naboer som gjerne slår av en prat;-)

Lykke til - og godt du har moren din der som kan ta vare på deg!

Skrevet

Uff, skjønner du blir bekymra, det er kjempeekkelt å besvime, spesielt når man er gravid. Heldigvis har ikke jeg det, men jeg har vært på god tur, opp til flere ganger.

Har lest at det er vanlig å bli svimmel når man er gravide, rett og slett fordi det er så mye i sving i kroppen vår. Man bør unngå å reise seg for fort og å stå for lenge. Og skal man på shopping, så har jeg lært å ALLTID ha noe å drikke og noe søtsaker i veska, som får blodsukkeret fort opp igjen..

Vet ikke helt hva som kan hjelpe for deg, men fint du har noen til å ta vare på deg :)

Skrevet

var hos legen i dag.jeg har lavt blodtrykk! Må ta det med ro. Tok også flere blodprøver. Blodprosenten var på12.

Føler meg fortsatt ikke bra. Har sovet litt før jeg hentet gullegutten min.. Mannen min har jobbet ekstremt mye i det siste.så det har blitt mye på meg. Gutten min på 6 år er ganske krevende. I dag er han heldigvis rolig.han skjønner at jeg ikke er bra i dag.

babyen min beveger seg mye i dag.arti!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...