Dunder Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg merker jeg har litt angst for brystkreft, og tenker at jeg bør begynne å undersøke brystene mine selv. Noen som gjør det? Noen som har oppdaget kul og kan forklare hvordan det kjennes ut?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg gjør det stadig vekk, men har enda ikke oppdaget en kul. Tror det føles som en hard klump som ikke kan beveges på. De kulene vi har i brystet er jo bevegelige, og ikke så harde, så det er nok ganske lett å merke forskjell. Har også hørt at en slik kul kan være øm.
Dronningen! Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Ja jeg sjekker brystene mine ofte og ja, jeg har funnet kuler. Du må ikke bare tenke, du må gjøre det I DAG! Du kjenner veldig godt når det er en kul i brystet ditt, som regel er dette en tett melkekjertel el. og er ikke farlig. MEN... det skal ikke stikkes under en stol at det kan være noe annet. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Undersøker brystene mine stadigvekk, min mann også undersøker de. Han bruker det som ett påskudd til å tafse litt på de, noe som ikke bryr meg stort. Enda ikke oppdaget noe der, uten om når jeg fikk brystbetennelse da må jeg si hjertet hoppet noen hakk ja. Halsen min har jeg funnet kuler i, og jeg må få kommet meg til en lege snart. man merker når det er noe annet enn vanlig der. Mamma har hatt kreft der så derfor jeg sjekker halsen regelmessig. Og jeg har ikke lyst til å operere, så jeg utsetter litt desverre. er ikke så lenge siden jeg sjekket underlivet og oppdaget cyster, syns igrunn det holder. Men men...
tralletonetroll Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg puffer opp denne litt i og med rosa sløyfeaksjonen i oktober! Jeg har alltid undersøkt meg med tanke på brystkreft. Og i januar oppdaget jeg jammen meg en kul. Hadde nettopp sluttet å amme, og tenkte det var en melkekjertel. Men kulen var ikke til å ta feil av... Nå har jeg vært igjennom operasjon, cellegift og stråling. Og har fått veldig gode prognoser. Tid er livsviktig! Svulsten min var liten, 11 millimeter, og jeg hadde ikke oppdaget den før den hadde blitt betraktelig større uten selvundersøkelsen. Så damer; undersøk dere selv!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Ja, men ikke så regelmessig som jeg kanskje skulle gjort. Har oppdaget kuler to ganger, men begge gangene har det vært det som heter fibioid adenom. Helt ufarlig. Var faktisk i dag og tok mamografi, ultralyd og biopsi av den siste. Men alle legene sa at den kjentes helt ufarlig ut. Noe de ikke ville sagt, dersom de trodde det var noe annet. Får svar på biopsien om ca 2 uker. Kulen er klart avgrenset, litt oval, jevn/glatt i overflaten, og kan "flyttes" løst under huden. Slik var den forrige også. Så i dag har jeg "fått" litt puppetafsing;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå