Gå til innhold

Forbanna asylsøkere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i en kommune som nå har sagt ja til asylmottak like ved der jeg bor med mann og et barn, et til på vei som kommer neste år. Et veldig koselig hus som lå i et bra område, men ikke nå lenger... Vi og mange andre ser oss om etter andre steder å bo. Sammen med endel andre naboer. Enten innenfor samme kommune eller ut av kommunen til et sted som ikke har asylmottak.

Hvorfor må vi etablere sant på hver et minste lille sted i landet? Hvorfor er det fullt inntak av alt i dette landet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes overskriften din er misvisende.. det er jo ikke asylsøkerne som har bestemt at det skal bli et mottak i nabolaget ditt.

Skrevet

Noen gang håper jeg det blir skikkelig krigstilstander her til lands og hele vest-europa, så kan vi se hvor "artig" det er å måtte flykte fra hjem i hui og hast, huske å ta med seg fødselsattester, pass og annen dokumentasjon som viser hvem vi er, også håpe at f.eks Kina tar i mot oss med åpne armer og ønsker oss velkommen som nye statsborgere.... Og HVIS vi ikke har blitt torturet så må vi huske på at vi muligens blir sendt tilbake, selv om byen vi kommer fra er totaltødelagt av bombing og krig..og det er vinter og muligens under 10 minusgrader og det eneste vi har er dongeribuksa vi går i, fleecegenseren og crocsen vår.....

Om vi får bli så er det ingen som vil ha oss i nabolaget fordi vi "Norske asylsøkere" er så høylytte, krimineller og uten respekt for andre land....BArna må gå uten utdanning, uten venner og uten mulighet til et annet liv enn å dele 20 m2 med en annen familie fra vest-europa...i et asylmottak i et land vi helst ikke vil være.....

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv, 10:07!

Skrevet

Enig med de to siste! Vi er så forbanna egoistiske og selvsentrerte i det landet her!

Og det verste er at de som klager mest på andre som får noe (asylsøkere, innvandrere, flyktninger) det er gjerne de som selv er storforbrukere av trygdesystemet, enten de er uføre, arbeidsløse (hvordan er det mulig i dagens Norge) eller "lissom"-alenemødre (dvs. de som oppgir at de bor alene, mens de i virkeligheten bor med barnefar).

Stakkars nordmenn, betaler minst skatt i hele Skandinavia og har de laveste matprisene ift lønnsnivå, men likevel "må" vi dra til Sverige å handle for der er det såååå mye billigere. Grøss!

Skrevet

Så bra at dere ser dere om etter ny bolig!! For sånne sneversynte egoistiske naboer unner jeg ikke de stakkars asylsøkerne.

Skrevet

Dette er ren rasisme og jeg kontakter nå moderator.

Slike innlegg som dette burde ikke være lovlig.

Skrevet

jeg har ingenting imot våre nye landsmenn :) så lenge de jobber å gjør en innsats selv.. lærer seg norsk o.l

MEN det er ganske slitsomt når vi leser og hører at flesteparten som står for mord,ran og voldtekter er de "nyinnflyttede" så blir en fort litt bitter. systemet burde jo heller hjelpe dem med å lære hvordan norge fungerer.. hvordan de kan gå frem i samfunnet osv osv..

en annen ting er asylsøkerne sier: ja, norge er et sånt sjenerøst land, så her kan alle komme (ordrett fra et tv2 intervju på nyhetskanalen)

vi er nok litt dumsnille av og til.. vi burde heller samarbeide med dem å få en enighet om hvordan er kan gå frem for at de kan fungere best i samfunnet å vi burde bli flinkere til å se andre. se behov.

når ting blir så drastiske som at de ikke kan bo i sitt eget hjemland pga faren for å bli drept. da må vi troppe opp å hjelpe.. sånn er det bare

det ukjente er somregel skremmende. å ta er angrep det beste forsvar.

det går begge veier.

Skrevet

Forstår deg godt jeg..

Å til alle dere utlenings elskere så er det forskjell på å sette et asylmotak i en stor by å en liten bygd/komune....

Skrevet

kansje det er løsninga da. å ha de på mindre plasser sånn at en ser behovet dems lettere. enn at de menger seg med all krimmen i storbyene..

er for raske penger der vettu.. så får heller folk bite i det sure eple litt..

Skrevet

Fy faen så trist jeg blir på deres trangsynte vegne... Det er ikke slik at de har valgt selv å bli din nabo!

Skrevet

Hva gjør det? Tror du de har større interesse av deg og din famile?? De vil bare få et normalt liv!! Det verste du kan få der fra, er krydrete dufter og livlig musikk.Og trøst deg med, at om du ikke vet hvor sykkelen din er, så vet du hvor du finner den (intern spøk mellom meg og min mann, han har vært asylsøker) :)

Skrevet

Kjenner jeg blir helt varm inni meg på asylsøkernes vegne... Tenk så herlig å slippe det sure trynet ditt hver morgen! :)

Skrevet

Takk for dagens første latterutbrudd Bolla :D

Skrevet

Ser at det er mange her som tydligvis ikke har bodd nær et asylmottak. Bo nær et før dere uttaler dere, det er noe dritt skal jeg si dere. Asylsøkerne kan ikke oppføre seg som folk, og det er ikke min oppgave å oppdra dem!

Skrevet

Nei, men kjære deg- det er da ingen som har bedt deg oppdra none andre enn deg selv og dine egne barn? Bor ikke langt unna et asylmottak, selv jeg, og synes det største "problemet" er å si hvor triste ansiktene til de som bor der er...

Skrevet

Jeg har bodd nært et asylmottak, der fant jeg også mannen i mitt liv. Og de jeg ble kjent med der er upåklagelige, hjelpsomme, sjenerøse og ydmyke mennesker. Seff noen utskudd, men det får du ved å være nærmeste nabo med en skole, psykriatisk sykehus...diverse, diverse...

Skrevet

Kan ikke du, anonym 12.37. forklare meg hvordan folk skal oppføre seg? Hvilken oppførsel som er allment akseptert overalt, i alle kulturer. I så tilfelle sitter du på en gullgruve som sannsynligvis alle multikulturelle samfunn ville betalt mye penger for.

Skrevet

Skjønner HI veldig godt! Trenger ikke å bety at man er rasist for det.. Er belastendes for et lite lokalsamfunn,hadde vært noe annet om de hadde lagt tilrette for asylsøkere nærmere middels store byer! Tviler på at det er bra for de å være så isolert!

Skrevet

Det kan være belastende for et lite lokalsamfunn når lokalsamfunnet er trangsynt og fordomsfullt.Hadde folk sett hvilken ressurs f.eks asylsøkere (som faktisk består av individer med forskjellige evner) kan være, ville det ikke vært belastende.

Uansett, å legge asylmottak til mindre steder har mange fordeler. Det er lettere å følge opp folkene, og det vil være lettere for dem å bli integrert i samfunnet, når det verste sjokket har lagt seg i lokalbefolkningen. Det er ikke et ukjent fenomen at det finnes nok av småsteder som har positive erfaringer med asylmottak.

Uansett, dersom man er fyllt med fremmedfrykt og misnøye, så er det jo en god sjangs for at man får oppfylt fordommene. Folk som har vært gjennom mye tøft, for å ende opp på et sted hvor de blir uglesett og frøset ut, vil selvsagt ikke gi like positive erfaringer som en som blir tatt godt i mot, og som får realisert sine ressurser.

Skrevet

eksempel: en som hadde vært kirurg i hjemlandet sitt i SYV år!! her måtte han jobbe som taxi sjåfør pga han måtte ta utdannelsen sin på nytt (noe han holdt på med)

vi aner ikke hvilke resurser vi har.. å de som ble intervjuet kunne godt nok norsk til å kunne ut i arbeidsliv.

var også ei som måtte begynne på nytt som var lege..

er jo så masse snakk om at det ikke skal bli så vanskelig for de å komme seg ut i jobb igjen.. at det skal bli lettere tilgang til papirene dems på utdannelsen osv..

tenk så nedlatende for dem da. leger og profesorer som må jobbe som taxisjåfører og jordbærplukkere fordi vi har et skrudd system..

Skrevet

De som er leger må nok gå litt skole. For å lære seg skikkelig norsk og ta alle eksamener på nytt, for å vise at de her lært seg norsk skikkelig. Tenk å sende en lege fra serbia, ut i arbeid som lege her i norge etter et år på skolebenken, kan beherske vanlig norsk, men muligens ikke alle betegneler på sykdommer, medisiener.. osv.

Man kan jo rett og slett bli feilmedisinert kun pga språkproblemer. Det er også for å vise at man kan arbeidet sitt.

Staten jobber akkurat nå med å korte ned studietiden for de utdannede menneskene. Men det er jo en sinnsyk papirmølje å gå gjennom.

Forstår godt at man blir skeptisk når det blir plassert et asylmottak midt i et godt boligområde fremfor rett utenfor boligorådet.

Det er et faktum at relativt mange "utlendinger" voldtar, stjeler, raner og slåss mer enn en vanlig "ola normann". Det er ikke moro å pluttselig føle seg utrygg.

Er jo en del skremselshistorier fra asylmottak der det har vært masseslagsmål med kniver og slagvåpen. Merkelig det med hvordan kriminaliteten har økt i takt med invandrertallet her til lands...

Ville du følt deg trygg med 120 krigsrammede mannfolk som ikke har fått serg noe på en evighet som nærmeste nabo?

Turd å gå i utringet topp kl 22 om kvelden alene hjem?

Flott det at de får hjelp av oss nordmenn, men asylpolitikken må strammes betraktelig inn. Burde være et krav om å lære seg norsk og ha fast arbeid for å få bli i norge. Om de gjorde en forbrytelse burde de bli sendt til hjemlandet sitt, ikke bli satt i et norsk fengsel med lønn, mat, sofa, seng, tv, pc+++ mange fordeler.

Skrevet

"Turd å gå i utringet topp kl 22 om kvelden alene hjem? "

Glad jeg bor i Troms, der er ikke det der en problemstilling...

Skrevet

Går du i pologenser midtsommers? Finnes mange som går kledd i en utringet topp sommerstid. Spesielt jenter i 16-18 års alderen.

Har mannfolk fra alle kulturer respekt for kvinner uavhengig av klesstil? Eller må alle kvinner dekke seg til fra topp til tå med et par øyne som er synlig for å unngå sjikane og voldtekt?

Finnes desverre mange steder i norge der man bare skal gå fra den lokale pub og hjem litt tidlig og blir overfalt. Ikke nødvendigvis av asylsøkere.. Men ofte av mørkhudede menn.

Om vi må kle oss etter regler i andre land, der man må dekke til hud og hår for å ikke bli steinet til døde.

Hvorfor kan de som kommer fra disse landene kle seg som de selv vil her til lands? Dekker til hele seg. Det er unormalt for oss. Og for alt vi vet kan de være pakket med dynamitt og klar til å sprenges. Det synes jo ikke under de sorte lakene deres. Enkelte land oppfordrer barn til å sprenge seg selv VIA BARNE TV!! Og det er fra disse landene våres nye landsmenn kommer!!!!

Og når man er inne på emnet "våre nye landsmenn". Trenger man å tigge for å overleve i Norge om man er her lovlig? Eller har man såpass gode velferdsordninger at man skal slippe dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...