Gå til innhold

Vil slutte å shoppe!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal man ta seg til?? Jeg klarer ikke å slutte! Med en gang jeg får penger inn på konto, er det på med klær på både meg og klumpen og strake veien inn til byen!

Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår hvordan du har det. Er slik selv og jeg vill så gjerne stoppe med å shoppe. Jeg vill kunne spare litt penger, for vi trenger egentlig ikke noe mer her hjemme. Men det er bare så morsomt og beroligende å shoppe.

Kan vi ikke prøve å støtte hverandre da? Se hvem som shopper minst i løpet av uken?

Skrevet

-Sørg for å ikke få penger inn på konto. Sett lønnen inn på mannens konto (som du ikke har tilgang til) og overfør bare litt lommepenger til deg.

-Ha automatisk trekk fra konto til sparekonto samme dag som lønnen kommer.

-Skaff deg en hobby som du kan kose deg med.

-Sett opp budsjett og før regnskap. Det er morsomt å se at man greier det.

Skrevet

Jo, det kan vi :)

Problemet denne uka er at jeg må finne meg ei vinterjakke... Teller det?

Skrevet

Lommepenger har en sånn trist 50-talls følelese over seg... hehe.

Automatisk trekk er fint, det. Men jeg kan jo alltids bare gå inn på nettbanken og overføre penger på brukskonto... Det jeg vil, er å lære meg å ha penger på konto uten å shoppe. Ha selvkontroll nok til å faktisk bare gå forbi butikkene!

Savner å være gravid, jeg. Da hadde jeg ingen lyst til å shoppe, bortsett fra ting til huset og babyen :)

Skrevet

Det greier du sikkert også om du vil. Det er den første tiden som er vanskeligst, derfor kan det være lurt å avskjære deg selv fra penger en periode slik at du venner deg til ikke å tenke så mye på shopping.

Skrevet

Hvorfor må du ha vinterjakke? Hvis du har en fra i fjor eller tidligere slik at du ikke kommer til å fryse teller det i hvertfal. Om du virkelig MÅ ha en jakke kan du sende noen andre for å kjøpe den for deg.

Be for eksempel moren din kjøpe en jakke til maks 500,-, send med henne penger og du slipper fristelsene.

Skrevet

Jeg har bare den jakka jeg brukte i fjor, og den kjøpte jeg kun fordi det var den eneste jeg kunne finne som jeg NESTEN kunne samle over den enorme magen min! Sier seg selv at jeg ikke er særlig fin i den nå... :)

Jeg har faktisk bestemt meg for å bruke maks. 500 kr, så akkurat det blir ikke noe problem. Kan liksom ikke få meg til å bruke en tusenlapp på ei jakke.

Kanskje det hadde vært en ide å sette seg et langsiktig mål med sparingen? Vi har familie i Amsterdam, og har veldig lyst til å ta en tur før jul. Hvis jeg bevisst setter av penger til dette formålet, kan jeg kanskje klare å spare litt.

Skrevet

Jeg er så enig så enig! Skulle ønske jeg også kunne la shoppingen være en stund og spare litt penger. For mye av det jeg kjøper har jeg ikke direkte brukt for, men ok og ha. Og så går det veldig mye til ungene - handler uten stopp til de.

Vi får prøve og gå sammen om å spare penger minimum 1000,- i mnd - for det burde gå i utgangs punktet.

Skrevet

Huff, jeg vet! Jeg kjøper så mye småtterier som til sammen blir store summer! En billig genser, et par øreringer, en billig kjole... "Oi, bare 149 kr?? Det er jo ingenting!"

Skrevet

Ikke for å ødelegge stemninga her, men det er nå bare å bestemme seg for å ikke bruke penger.. ! Jeg også elsker å shoppe, men nå har jeg bestemt meg for å la være, så da gjør jeg det ikke. Verre er det da ikke

Skrevet

Man skulle tro det... Men når jeg får et slikt "shoppekick" er det akkurat som tid og sted opphører. Det er nesten som hjernen min kobler fra en liten stund, og bare går på autopilot.

Skrevet

Dere kan få lette litt på samvittigheten ved å shoppe til meg:)

Vi har nemlig masse ting vi trenger, men så godt som null penger å shoppe for. Bare å sette i gang jenter!

Hihi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...