Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg dette? når jeg er på Babyverden.no, og beregner antall uker ut ifra termin (tror jeg har termin ca. 5.juni)- så står det at jeg er 5 uker på vei.

Når jeg beregner på samme måte her på barnimagen.no, så står det 6 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det betyr at du er inne i din sjette uke. dvs 5+1 osv blir betegnet som svangerskaps uke 6... :-)

Skrevet

Hei og takk for svar :-)

det var det jeg trodde også... men på babyverden står det at uke 5 varer fra 5u + 1d til 5u + 6d..

:-S

Skrevet

Ja, men da stemmer det:)

Her inne er du nemlig i din 6. uke når du er 5+1 - 5+6 ,

(Det så ut som et regnestykke, jeg lar det stå siden jeg liker å regne :) Mens babyverden sikkert sier du er i uke 5 ikke din 6. uke. (Dette ble altså veldig rotete, men gidder ikke rette det nå, kan prøve siden:)

Skrevet

heisann.

Jeg er faktisk like forvirret som deg.

Her inne er jeg 7 uker på vei (embryoet 5 uker) og embryoet er nå mellom 5 og 7 millimeter stort. Nå kan man se at de har begynnelsen til øyne. Man kan også ane at fingrene og tærne skal komme. Det primitive hjertet har begynt å slå og leveren begynner nå å ta over produksjonen av blodlegemer.

På babyverden.no er jeg 6 uker og 3 dager på vei, og Embryoet er i begynnelsen av denne uken fire uker gammelt, og har en C-form med det store hodet i den ene enden og halen i den andre. Det ligner mer på en reke enn et menneske. m.m.

HMM... liker best å stole på barnimagen altså...=)

Håper noen andre kan svare på dette....

Skrevet

Babyverden bruker fullgåtte uker, dvs. du er 5 fullgåtte uker fra 5+0 til 5+6 før du går over i 6 fullgåtte uker.

BIM bruker hvilken uke du går i, når du er 5 fullgåtte uker så går du i din sjette uke helt til du er 6 fullgåtte uker hvor du går over i din syvende uke.

Hjalp dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...