Gå til innhold

April: Når hente han i bhg?


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Etter at vi flyttet har LIlle fått l-a-n-g-e dager i bhg. 7-16. HUff

Siden jeg nå er sykemeldt har vi mulighet til å gi han kortere dager. Jeg leverer han nå ca kl 8.30 - 9. Da har vi kost oss med frokost og han har sett litt på barnetv i pysj og vi har tatt livet med ro.

Men når skal jeg hente han?

Kl 14 .14.30 spiser de - så det blir i hvertfall etter det. Jeg blir ikke enig med meg selv om jeg skal hente han ca 15 eller 16. Nå har han jo en flott mulighet til å ha korte dager. Meen, jeg vet at han kjeder seg litt hjemme hvis ikke jeg setter inn modelleire eller male-tiltak etc. I bhg har han det gøy og leker med de andre barna ute - og han vil gjerne ikke hjem. Meen han er jo sliten når jeg henter han 16.

Så hva mener dere er best?

Ikke så sliten, mer tid hjemme selvom noe er kjedetid, korte dager i bhg?

Eller; lengre dag i bhg, mer sliten, morro med lek og andre barn, kortere tid hjemme med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å hente ham halv fire!! Da får han leketid, men kan ha en lenger ettermiddag hjemme... Jeg er lærer og kan noen dager hente litt tidligere, men alt ettersom hva de holder på med den dagen så tilpasser jeg hentetiden. Som regel går jeg litt inn i leken når jeg henter henne også(ca.5 min), på den måten får jeg kvalitetstid med henne, ser hvem disse andre ungene hun snakker om hjemme er og hun får ikke en så veldig brå overgang og dermed nekter å bli med hjem. Fredager henter jeg som regel rundt halv 3, da er de ferdige med youghurt og frukt. Skal vi på hytta prøver jeg å hente henne FØR de spiser, og så koser vi oss heller med noe sammen mens vi venter på ferja... ;-)

 

Så mitt råd er altså å variere litt! (Med mindre han er av typen som krever svært punktlige rutiner som er faste hver dag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...