ღhælgelainnღ Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg hadde virkelig sett frem til å få den nye tørketrommelen vår og måtte slippe å bruke de stygge tørkestativene på stua hver eneste dag. Men jeg er faktisk litt skuffet. Syns det lukter vondt av klærne rett og slett når jeg tar de ut og ikke syns jeg de blir noe særlig glatte heller, selv om jeg har brukt et program som heter stryketørt. I tillegg virker det som om klærne blir fort slitt ut av en slik runde i tørketrommelen. Det er type Bosch vi har kjøpt og skal romme 8 kg. med klær. Noen ganger er ikke klærne engang tørre, så da må vi kjøre et ekstra langt program. Flere som har lignende erfaringer, eller kanskje noen gode tips på lager, vil jo veldig gjerne bruke den siden den er helt ny og kostet såpass mye..
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Klærne blir ikke glatte i tørketrommelen, stryketørt er at klærne blir såpass tørre at du kan stryke de (ikke knusktørt..) Programmet jeg som regel bruker, er vel på drøye 2 timer... De skal ikke lukte, du får rense noe filter og se om det er noe tett der...
ღhælgelainnღ Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2008 Oki, da har jeg ihvertfall lært hva stryketørt menes :-) Vi pleier å tømme lo-filteret etter hver gang vi har brukt den og så tømmer jeg en skuff som det samles vann/kondens oppi. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor det lukter slik det gjør. Mannen min sier at det bare blir en sånn spesiell lukt når det kjøres i tørketrommelen, ikke noe å gjøre med. Jeg prøver å ikke kjøre alt mulig oppi der, klær jeg er ekstra redd for og som må behandles litt mer forsiktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå