Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 hvor gamle syntes dere de må være før de kan få hull i ørene? Jeg har alltid tenkt at dette kan skje til skolealder, iallefall ikke før. Min jente har nå allerede begynt å mase og hun har ikke fylt 4 år enda. Jeg er redd det skal gjøre så vondt at hun blir skremt, og feks bare vil ta i det ene, eller vil ta de ut med en gang.. Noen med erfaringer..?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2008 Takk for svar. Jeg har svart deg tilbake:)
Mille** Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Jenta mi fikk når hun var 6 år, og det var nok for tidlig. Fikk betennelse etter et halvt år, og nå har hullene grodd igjen. Tenker vi skal prøve på nytt når hun skal begynne på ungdomsskolen. Det er jo mye arbeid i starten med disse øredobbene, ørene må renses daglig. Når hun tok var de to som tok samtidig, hvert sitt øre, nettopp for å slippe at ungen nektet å ta den andre huller når hun oppdager at det faktisk gjør vondt. ;o)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2008 Syntes hun det var vondt? Jeg kan huske selv jeg fikk før jeg begynte på skolen, så må jo ha vært rundt min 7 års dag. Kan ikke huske noe ang betennelse, men må spørre min mor om det. Ikke noe greit hvis det blir betennelse. Og det må jo renses hver dag minst.. Jeg må nok snakke en del til med henne. Føler ikke hun er helt klar for dette egentlig, selv om hun ser andre som har og da ønsker seg dette fordi de har..
Mille** Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Ja, hun syns det gjorde vondt, men hun var såpass stor at jeg tror nok hun hadde ville tatt det andre øret også, hadde de bare tatt et om gangen. Jeg syns at barna ihvertfall bør være begynt på skolen før de får hull. Jeg var 9 år husker jeg, og jeg ble allergisk etter ett par tre år. Hullene grodde ikke igjen, og nå tåler jeg øredobber. )
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. oktober 2008 Ja jeg har liksom alltid sagt skolealder, og ikke tenkt på at det skulle bli noen ting før da.. Men nå spør hun så, og mange andre får jo på hennes alder.. Men skal nok klare å holde henne igjen en stund til iallefall.. Regner med at mannen min er nokså i mot dette alt nå, hun er hans lille gull og pappajente for alle pengene. Hun snur han alldeles rundt lillefingeren, men akkurat på slike områder så er han nok gansge så bestemt tror jeg..
Monstermamma Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Er nok litt streng i fht dette jeg, vi har sagt 10 år! Hun blir nå snart 8 og har egentlig ikke mast så mye om det heller! Mulig vi lemper litt på denne grensen hvis hun begynner å ønske seg VELDIG! Ser de fleste jentene i klassen har allerede. Er mest redd for allergi jeg, lettere å få nikkelallergi ved tidl alder?
Korse76♥ Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Min datter fikk hull i ørene like etter skolestart. Hun syns det var vondere enn hun hadde trodd, men var jo motivert så hun tok hull nr to også. Mye plaget med de hullene i de første halvannet året, men så kjøpte jeg piercing-ringer og satte i de og etter det har det ikke vært noe trøbbel heldigvis. (de er rosa og hun tok de ut selv i en nettbutikk)
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #11 Skrevet 1. oktober 2008 Har jo ikke lita jente selv men husker jeg ikke fikk lov før jeg var i 5. eller 6. klasse tror jeg. Det var skitvondt, men har hullene ennå Tok flere, som jeg lagde selv, senere men de har jeg latt gro igjen - var en sånn "punke" fase jeg skulle gjennom :-I
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 1. oktober 2008 #12 Skrevet 1. oktober 2008 Det er slutt med rensing av hullene nå nå skal man bare snurre på øredoblene ett par ganger i døgnet:))) Veldig lettvint... Vil nok tro at det gjør mere vondt hvor eldre barnet er, det gjør ihvertfall ikke mere vondt når de er små...Jeg tok når jeg var 5 år, kan ikke si at det var tidlig:) På de minste skyter de hull i ørene samtidlig på begge øreflippene, så det gjør bare vondt en gang:)) Jeg syns 4 år er en passe alder:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå