Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Her har den som regel bare gått inn i felles økonomien. Men nå har vi bestemt at vi skal sette den inn på hver sin konto til barna, pluss på en ferie konto som vi sparer på. Så skal vi prøve å spare den, og ta oss en god ferie om noen år.. Da skal vi også ta ut litt av pengene som vi har spart til/på barna sin konto og bruke litt av de..
2 små orkaner Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Har ikke noe spesifikt vi bruker den til. Den går inn i husholdningsbudgettet så vi kan vel si den blir brukt til å betale HE's barnehage. Feriekontoen her i huset består av å spare alle 10 kronene vi kommer over. Satser på en tur til Australien om en 8 år:-) HE og Olav får hver 300 kr på konto i md. Det er tenkt til hjelp når de vil ta førekort eller kjøpe leilighet.
piano♫ Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Sparer den til barna, dels i fond, dels på sparekonto.
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Går inn på egen konto til knøttet. Tanken er at han kan bruke av pengene til dyre skoleturer og sertifikat osv.
Korse76♥ Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Barnetrygda går med i det store sluket her også...
NoDoubt Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Barnetrygden går inn på regningskontoen. På regningskonotoen blir lånet tekt, regninger og sparing til barna. Så akkurat hvor pengene går er vanskelig å si men i det store sluket.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Inn i fellesøkonomien her også)
katta og co Skrevet 2. oktober 2008 #11 Skrevet 2. oktober 2008 Den brukes til mat og klær og regninger og alt som man må ha eller som skal betales. Skulle ønske vi hadde hatt råd til å spare den, men det har vi desverre ikke.
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. oktober 2008 #12 Skrevet 2. oktober 2008 Vi sparer 400 kr i mnd til hver. Resten går med i fellesøkonomien. Vi har ikke råd til å spare mer.
Raych Skrevet 2. oktober 2008 #13 Skrevet 2. oktober 2008 Den har vi spart/og sparer på kontoene til barna:)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. oktober 2008 Nå har jeg lagt meg fast trekk via nettbanken i mnd, har gjort det slik at fra barnetrygden går det 1000kr inn på min sparekonto, og 250 kr til hver av barna. Resten blir bare vekke i det store sluket. Men nå kommer det jo snart ett barn til og da stiger jo barnetrygden litt.. Er jo skremmende lite vi får dekket til hvert av barna hver mnd.. Under en tusen lapp, er jo helt sykt hvor lite dette riket landet kan gi oss.. Norge trenger at vi får flere barn og skaper arbeidskraft.. Men tilbake til saken, fant ut det var lurt med faste trekk så blir det ikke glemt..
Kissy 3barnsmor:)) Skrevet 3. oktober 2008 #15 Skrevet 3. oktober 2008 Har egen barnetrygd-konto i postbanken, da det inkluderer ulykkesforsikring på barna om man gjør det slik. Sparer helt til det dukker opp noe dyrt og uforutsett, men det står alltid minst 2 barnetrygder der.. Har mine andre kontoer i en annen bank, så "glemmer" barnetrygden.... helt til jeg trenger den!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. oktober 2008 #16 Skrevet 6. oktober 2008 Har samme som Kissy. Veldig kjekkt å kunne gå på posten og hente når jeg plutselig trenger penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå