Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg er bare nødt til å få ut litt steam nå, beklager til dere som er lei syt. :/ Nei, nå orker jeg ikke mer snart. Om de 2 siste månedene skal være som dette, vet jeg ikke hva jeg gjør... Jeg får ikke sove. Det går IKKE. Jeg har bygd opp rundt meg med puter og alt mulig, og jeg ligger godt, det er ikke det. Jeg bare får ikke sove. Jeg legger meg rundt 22.00 og sover frem til 00.00. Etter det er det bare å gi opp. Sovner, sover en halvtime, våkner igjen. Og sånn fortsetter det hele natten. Og om morgenen føles det ut som jeg like godt kunne døgnet. Det er så utrolig slitsomt. Ikke får jeg sove på dagen heller. Da ligger jeg bare i senga/sofaen å ser opp i taket. Jeg er 40% sykemeldt, og jobber 4 dager i uken á 6 timer. Det var det jeg skulle idag. Stod opp nå halv 7, kledde på meg. Smurte meg en brødskive med gulost. Satt meg i stua for å spise. Også begynte jeg å hylgrine. Stakkar sambo skjønte jo ingen ting. Og jeg klarte virkelig ikke stoppe å grine. Jeg er så utrolig sliten. Jeg har aldri i mitt liv vært så sliten før, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. For uansett hvor mye jeg trenger et par timer søvn, så får jeg det ikke. Og nå sitter jeg her å gruer meg til å ringe sjefen å si at jeg dessverre må bli hjemme idag, fordi jeg er for utmattet til å komme meg på jobb. Jeg er svimmel, kvalm og ikke minst har jeg jævelig vondt i hodet. Atpåtil var jeg en tur på føden igår fordi jenta i magen ikke har gitt noe liv fra seg på et par dager. Heldigvis var alt strålende med henne. Og på ultralyden så man at hun lå å sparket som en gal, bare mot steder jeg ikke kjenner! Men, jeg skal vedde mye på at hun er rolig, fordi jeg stresser som en gal. Og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg har aldri vært så sliten som nå i hele mitt liv, og det eneste som kommer til å hjelpe meg med å få slappe av, det får jeg ikke. Nemlig sove. Nei, det blir nok en tur til legen idag, om de klarer å skvise meg inn, og forhåpentligvis får jeg noen gode råd/tips der. Takk til dere som orket/gadd å lese.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Stakkars deg! Har slitt veldig med søvn selv også. Hmm, du har ikke prøvd å ta magnesium-tabletter? Disse fåes på helsekost og skal vissnok hjelpe. Du har ikke tenkt på å gjerne sykemelde deg litt mer? Prøve å stresse ned, gå noen små turer.. Håper du vil bli bedre! For det føles fælt å gå å slite med noe slikt i 2 mnd! For vanligvis vil man jo si at 2 mnd gjerne ikke er så mye, men å gå rundt å ha d vondt på den måten, vil gjøre at tiden føles uendelig lang.. Krysser fingrene for at du får god hjelp!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Har det litt på samme måten som deg. Sover utrolig dårlig på nettene, må nesten legge meg ihjeltørst for å slippe å løpe på do en gang i halvtimen natten igjennom..Har sykt med halsbrann hele natten også, men gaviscon hjelper heldigvis litt på. Jeg har akkurat fått 100% sykemelding nå, og det synes jeg du skulle bedt om også!! Du er sikkert en av de som har litt for høy terskel for sykemelding, det er ihvertfall jeg, men nå måtte jeg bare tenke på den den lille og meg selv, for ikke å snakke om 3-åringen og mannen min her hjemme..Jeg kjenner at jeg stresser mindre nå når jeg vet at jeg ikke trenger å prestere noe på jobb, men heller kan legge meg nedpå litt på dagen, selv om jeg ikke får sove. Jeg har også tenkt å begynne å gå litt rolige småturer på dagtid slik som hun over her skriver, det er utrolig hva litt frisk luft kan gjøre med en utslitt kropp og et utslitt hode. Masse lykke til, håper du får time hos legen så fort som mulig slik at du bare kan ta vare på deg selv og babyen nå framover. Klem
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Høres ut som om du kunne trengt en 100% sykemelding og holde deg hjemme. Sove når du kan, og heller bare godta å være sliten uten og ihvertfall måtte på jobb. For som du sier, når man ikke får sove så går det ikke. Mye bedre å kanskje stå opp, se tv, surfe litt, rusle en kort tur gjøre seg opptatt. For når man ikke får sove og ligger å tenker at jeg må sove, så går det i allefall ikke! Banan inneholder søvndyssige midler, så kanskje en banan og varm melk med honning før du legger deg? Lykke til, håper det snur snart
Ecco Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Noen ganger hjelper det bare å få ut litt steam. For to mnd siden (er i uke 38) sov ikke jeg heller. Av helt uforklarlige grunner (for meg i allefall). Bare lå våken og irriterte meg. Også SÅ våken, og Så sliten. Jobbet også 60 %, ville fortsette med det, for å få dagene til å gå. Vet ikke om det er noen trøst, men plutselig bare gikk det over. Sover stort sett bra nå, med kun kortere perioder "våken uten grunn". Apropo grining, er man sliten er veien til tårer kort. Trenger ikke være et eneste gravidhormon inne i bildet.
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Vil bare sende deg en gooooo trøsteklem Håper du får hjelp hos legen, å at det blir bedre. Høres ut som full sykemelding er det du trenger nå... Masse lykke til :)
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2008 Da ble jeg sykemeldt 100% ut neste uke. Den dårlige samvittigheten og følelsen av å bli uglesett på jobben kom selvfølgelig krypende med en gang, men jeg får bare blokke det totalt ut, å tenke kun på meg og jenta i magen min! Blodtrykket mitt er heldigvis fortsatt fint, så det er det vel så og si 100% sikkert at den helvetes hodepinen kommer av for lite søvn. Men, takk for alle gode ord jenter.<3 Nå skal jeg dra for alle gardiner, og bare ligge å slappe av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå