Gå til innhold

Prøvd leeenge...:( Hva skjer hos legen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har prøvd å få barn siden 1desember07.. Har ett barn fra før så vi vet at vi fungerer sammen.. :) Det jeg lurte på var; Hva som skjer hos legen?? Har tenkt å bestille time imårra.. Har nettopp hatt mensen.. Har dere gode erfaringer med utredning? Ble dere fort gravide etter? Finnes det noe sambo kan spise for å få svømmerne i tipp topp stand?

Tuuuusen takk for alle mulige svar! =)

Hilsen en jente med sååå lyst på baby! Er såå babysyk nå!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har desverre god erfaring med å være ufrivillig barnløs. Første gang hos legen tar de div blodprøver. Bla for å sjekke om du har el. Har du ikke det, kan man få Pergotime. Det får også mange for å gi el en liten dytt. Jeg fikk ikke det før etter et års tids prøving. Legen tar nok også en gu og evnt innvendig ul. Mannen din må også levere en prøve, for det er ikke noe vits i at du trykker i deg sterke hormoner, hvis det er han som det er noe "feil" med. Får håpe dere lykkes snart. For de aller fleste, så lykkes det innen et år.

(Jeg er 16 uker på vei nå etter 3 1/2 år med prøving, så det går ihvertfall til slutt)

Lykke til!

Skrevet

Du kan få han til å ta zink, og vitaminer.. Dere vil jo først bare ha en prat hos legen og svare på en del spørsmål, husker ikke helt jeg. Du blir ikke skikkelig utredet før dere har prøvd 1 år.

Ønsker dere masse lykke til og håper dere får det til :o)

Her har vi brukt 11 år og 4 ivf forsøk før det plutselig satt på egenhånd så tålmodighet i denne bransjen som jeg kaller det trengs!! hehe..

Skrevet

Hei

Vi ble sendt videre til gyn for ny utredning. Vi har en jente fra før og da var vi gjennom alle slags prøver for å finne ut hvorfor vi ikke fikk det til. Så når vi hadde prøvd en stund på nr to ble vi sendt videre ganskje kjapt.

Men ofte så er det jo som de nevner her at du må levere diverse prøver. Først for å finne ut om du har el. Han må levere prøve hvor de måler kvaliteten. Når dette er gjort så er det nok litt forskjellig om det er fastlege eller gyn som overtar utredningen. Vi har brukt en privat gyn i begynnelsen. Dette koster litt men vi slipper all venting.

Jeg er nå gravid med nr to og er 1 uker over termin:) Så selv om vi har laaaaang leveringstid på våre så går det.

Skrevet

Hei

En god venninde til meg var i samme situasjon, blev utredet og fik vite at de ikke hadde nogen chanse for at bli gravide på egen hånd!

Men de gik på helsekost, fik anbefalet at han tog bidronning gel og zink. hun gik og tog akupunktur for at bli mest "modtageli" nu har de selv laget to nydelige barn på egen hånd.

Skrevet

Tuusen takk for mange fine svar! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...