Gå til innhold

Hvordan fortelle de vordende besteforeldre?! Litt skummelt!;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg ordlegge meg får å få frem budskapet om vidundret på en måte som er hyggelig og "trygg"?

Ganske nervøs nå kjenner jeg, har med at jeg er så ung da.

Men skal tross alt gifte meg med BF om ett år og vi leter etter hus sammen så ett skjokk er det nok ikke uansett!

Noen forslag?

Hvordan fortale dere det?

Jeg ønsker meg mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

si at du skal til legen også spør de sikkert hvorfor også kan du si at det er et nurk i magen.

eller så kan du sikkert finne på artigere måter, men jeg var så stresset at noen artigere måtte ikke hadde blitt noe artig

Skrevet

Er ikke lett det, hvordan fortelle.

Mannen min og jeg trodde vi hadde fin måte å fortelle på vi,..husker ikke helt i detaljer hvordan vi gjorde det. Eneste jeg husker er bare det nøytrale og tomme ansiktsuttrykket til s.mor...

Skrevet

Lag en t-skjorte der det står: Jeg har et vidunder i magen. ;) Eller pakk inn og gi en presang, f.eks en bestemor/bestefar bok, en kopp det står verdens beste bestemor på eller lignende! :)

Skrevet

Huffjah, blir helt sjelven bare ved tanken og det skal jo lixsom være noe koselig og fantastisk som vi skal fortelle da...:)

Ikke lett!:):)

Skrevet

Skjønner at det er skummelt. Jeg var kjempenervøs selv og jeg var 23 år. :) Det ble litt fort og gæli fordi pappa spurte meg rett ut bare noen timer etter jeg hadde tatt testen. Men det gikk veldig fint! Jeg tror kanskje det bryter isen litt hvis man finner på noe litt morsomt. Er liksom ikke så lett å reagere med noe annet enn glede da. :) Men som du sier, det er jo noe fantastisk du skal fortelle, så det går nok kjempebra!

Skrevet

Til svigers så viste vi bare helsekortet =) De ble veldig glade!

Til mamma og pappa hadde vi kjøpt et par babysokker, hvor vi pakket inn en hver for seg og gav dem.. Mamma spurte hundre ganger om det var sant, og begynte å gråte.. =)

Skrevet

Haha, ta med deg mor til legen ;o)

Det gjorde jeg - bare at jeg visste ikke at jeg var gravid ;o)

Neida - må vel finnes noen andre måter enn å gi en vordende bestemor sjokk! :D

Kjøp en body, verdens beste bestemor eller noe slikt..?

Eller en kopp,t-skjorte..

Pakk inn en graviditets-test - eller (hvis du har hatt) en UL, pakk inn utralyd- bildet.;o)

Masse lykke til :o)

Skrevet

Dytter på denne jeg!

Vil gjerne ha enda flere kreative svar!:)

Skrevet

sende dem ett postkort?.. hehe.. men det er vel kanskje og stikke hodet litt langt ned i sanden.. hehe

Skrevet

Spør hva de ønsker seg til jul, og når de (som foreldre alltid sier) ikke har noen svar - spør om det er ok med et barnebarn ;-)

Noen jeg kjenner brukte den, de var unge og de vordende besteforeldrene syntes det var verdens beste julegave :-)

Skrevet

Jeg hadde vært på tidlig ultralyd og tok bilde av den lille reka på skjermen med mobilen. Da vi var på besøk hos mamma og pappa senere på dagen sendte jeg bildet til mamma (som er mobilgal) med hilsenen "Hei mormor". Hun løp selvsagt til mobilen, så det var fra meg, nistirret på bildet og sa "men.. men... men... hva er... er det?" Og da kunne vi bekrefte at det VAR en liten baby. Hun ble overlykkelig og klarte knapt å snakke.

Skrevet

ååå-...den var fin sanasol :-)

Skrevet

Jeg bare sendte MMS-bilde av den positive testen til mamma og min søster, den snakker egentlig for seg sjøl :P

Skrevet

Noen jeg hørte om laget til et kort (sånn dobbelt) med bilde fra ultralyden inni + tekst a la "kjære mormor og morfar. Gleder meg til å møte dere om ca ... uker". Eller kan du f.eks gi krus med "verdens beste bestmor/far". Er ofte ikke så pene, men de får frem budskapet :)

Skrevet

Jeg var også redd for å si det....skjønner ikke hvorfor da men. Jeg hadde profil på babyverden.

Da jeg var på besøk hos mamma (pappa var på jobb) så tok jeg mot til meg og viste henne siden. Så sa jeg "se mamma, en slik har jeg i magen". Gjett om det var ei som ble superglad! Tårene trilla! Jeg rakk ikke å si noe til pappa før hun hadde fortalt det til ham hehe. Det var jo ikke skummelt :-)

Skrevet

Og forresten, samboeren fortalte faren sin det. I den samme tiden skulle vi kastrere katta...så sa svigerfar: "det er vel flere som skulle vært kastrert" hahahahahaha....jeg holdt på å le meg ihjel! Han er en spøkefugl og mente det selvfølgelig ikke....han ble glad han også :-)

Skrevet

her var det mye kreativt:P

jeg bare spurte pappa om han hadde noen flanellskjorter og bukse seler liggende...fikk ett spm tegn tilbake(han bor på en annan kant av landet så jeg sendte faktisk sms til han. men jeg var 17 da)

så sa jeg at, ja...bestefedre bruker jo flanellskjorter og bukseseler...gjør dem ikke?;)

så ringte han meg og lurte på om jeg mente det seriøst siden det var 2.april....''1.april var i går vet du....''

''jammen pappa...jeg er gravid'' sa jeg bare....

han ble superglad.

Skrevet

Med første mann spurte vi mine svigerforeldre om de kunne være barnevakt mange mange mnd fram i tid....... for vi skulle på noe i sverige....

Tok litt tid med de forstod det etter litt :-)

Skrevet

Jeg var også ung første gang og var ganske nervøs fra hva mine foreldre ville si.

Skulle på jobb og mamma og lillesøstra mi var på kypros, så jeg sendte henne en mld osm begynte med alle 'hei bestemor' - det var første barnebarn..

Så la seg tlf i skapet og jobbet noen timer før jeg sjekket..

Var bare hyggelige tilbakemld å få:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...