Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Ser på nettet her at det blir stadig flere enebarn fordi mødrene blir stadig eldre når de får sitt første barn. Hva synes dere om å bare få ett barn, dersom man har muligheten til å få flere men synes det er "nok" med ett?
hit og dit Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Det må jo bli opp til ein kvar å velge. Så ja eg synes det er greit at folk velger å kun få eit barn. Er oppvokst som enebarn sjølv, fram til eg var 12år, og opplevde det som ensomt. Men eg høyrer om fleire som ikkje synes det.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Vel, jeg er "ung" mamma og har ikke tenkt til å få flere barn, er sååå fornøyd med den jeg har. Så synes selvfølgelig det er greit med enebarn! Synes også det er greit med svarte mennesker og homofile for den saks skyld:) Vi er alle forskjellige, ikke alle har det behovet for en egen flokk, så synes egentlig ikke at det er noen andres business jeg da.. Men det er jo bare min mening da, som du spurte om... (må bare sikre meg for evtuelle angrep..)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 jeg syns det er flott at folk er oppegående nok til og bare skaffe seg det antall barn de selv ønsker
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Det må jo være opp til den enkelte, men jeg mener det er egoistisk dersom det ikke er noe som hindrer en i å få flere, en bare vil ikke.
hit og dit Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Men er det meir egoistisk å velge enebarn, fordi ein ønsker det, enn å ha tre barn, fordi ein sjølv ønsker det?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Jeg bare lurer, hvorfor er det egoistisk? Om jeg ikke vil ha flere barn så skal jeg tvinge meg selv til det? For å blidgjøre hvem? Bare nysgjerrig..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 For å gi det barnet du har et søsken!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Jeg synes det er veldig egoistisk å velge enebarn dersom man har muligheten til å få flere men bare orker ikke. Må være veldig ensomt å vokse opp som enebarn!
blond Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Det er ikke nok med ett barn hvis man skal reprodusere seg.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Jeg synes alle barn fortjener søsken, det er noe med å ha en som er på sitt lag, selv når foreldre skiller lag og eventuelt faller fra. Samtidig kan man da ikke tvinge folk til å få flere barn enn de selv har mulighet for/kapasitet til å ta seg av.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Ja, nettopp. For å gi barnet søsken, som er der hele livet til barnet. Tenk deg som voksen; du kan ha mistet dine foreldre(ja, det kan skje fort, siden førstegangsfødende er såpass gamle ofte i dag), og har da ingen nær familie igjen. Dine barnebarn har ingen tanter/onkler, og søskenbarn.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Altså, nå er det vel foreldrene sin jobb å passe på at det ikke blir ensomt da, jeg synes at egoistisk blir helt feil å si. Kjenner da så mange enebarn som ikke har savnet søsken, kjenner og de som har det, men hadde aldri falt meg inn å se på moren deres som egoistisk! Det er et valg man tar, og noen ganger er det for ungens beste og andre er det for morens, ser bare ikke noe galt i det.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 Haha! Denne diskusjonen er bare helt usakelig! God natt alle sammen:)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #15 Skrevet 30. september 2008 Nei, men det er ikke gitt at søsken blir venner og på hverandres lag heller. Kjenner enebarn som selvsagt er fornøyd med det, de har jo ikke hatt noe valg. Men selv har jeg alltid ønsket meg flere søsken (har ett) Men for å svare på spm ditt, selvsagt er det greit med enebarn!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #16 Skrevet 30. september 2008 Helt enig med deg anonym 23:22. Det er ikke å tenke på barnet dersom man kan få flere barn men velger ett, det er tvert i mot veldig egoistisk!!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #17 Skrevet 30. september 2008 Å si det er egoistisk å få enebarn er tåpelig. Det er faktisk egoistisk å få barn! Det er en egoistisk handling, og sånn er det bare. Vi belaster en allerede overbelastet planet med flere folk, mer avfall osv. Ja, satt på spissen. Jeg bare synes det å få et barn ikke er det spøtt egoistisk, snarere tvert imot. Barn er tross alt noe som skal følges opp også, det skal ha mat, klær, aktivitet og ikke minst tid. Det er ikke i alles liv det passer å få flere barn. Når dette er sagt, så skal jeg si at jeg er en "ung" mor, men pga en traumatisk fødsel hvor jeg nesten strøk med, er det ikke interessant for meg å få et barn til. Sånn er det bare, jeg vil ikke risikere livet mitt. Jeg skal gi alt jeg har til det vakre barnet jeg har fått!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå