Gå til innhold

Noen som har tips til en sliten mor..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det blir mindre og mindre søvn på natten, jenta mi er 7 mnd og siden hun var 5 mnd har hun begynnt å våkne opp mer på natta og tar morgen tidligere.

Hun er fortsatt ingen storspiser av fast føde, så jeg tror nok hun trenger å spise på natta, men problemet er at hun ikke sovner igjen og ellers våkner et par ganger per natt uten å være sulten. Ligger da å prater og styrer på, etter å ha fått smokken mange nok ganger sovner hun.

Vanligvis legger hun seg kl 19, ammer ca kl 23.30, så er hun våken rundt 02 uten å spise men styrer masse, ammer ca kl 04 og så er det morgen kl 06. Å ligge i senga fra 19 til 06 høres jo mer enn nok ut, men synes det blir lite nattero.. På dagtid sover hun ca 1,5 time på formiddagen og 1 time på ettermiddagen.

Mulig det er normalt, kjenner bare at det hadde vært godt med litt roligere netter. Jeg er alene med henne. Noen som har noen gode råd å gi??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøvd å ikke gi ho så mye oppmerksomhet når ho våkner på natta? viss ho ikke skriker el er sulten så kan du jo bare la ho ligge å kose seg, sovner igjen tilslutt forhåpentligvis.

er helt umenneskelig å starte dagen kl 6, snuppa mi har gjort det et par ganger og.

Skrevet

Viss du tror hun får "for lite" på dagtid får du prøve å gi henne nok mat på dagen sånn hun ikke trenger det på natta...

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg har lest mange slike innlegg i det siste, slitne mødre med barn på 7-8 mnd. Så du skal vite at du ikke er alene om å gå gjennom dette akkurat nå, og du skal vite at det går over. Eneste rådet jeg har plukket med meg fra disse andre diskusjonene er boken "no cry sleep solution", kanskje det kan være noe for det også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...