3-prinser Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 På dagtid tenker jeg på da. Min pode spiser nå 5 ganger om dagen og ikke på natta. Men synes måltidene på dagen blir litt for tette, han spiser bra på starten av dagen, men så dabber det av utover dagen.....spiser mindre og mindre. Vurderer å gå over til 4 måltider istedenfor.
mastermind Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Lurer på det samme Pupp 8, 11, 13, 16, 20 Grøt 19, noen ganger bytter jeg ut 13 med potetmos for å venne henne til middag. 20puppen er vel ikke så mye mat, bare jeg synest det er greit å tømme til natta, og for å roe henne godt ned. Jeg kommer til å gå ned til 4 måltider når hun begynner å spise middag fast, evt når hu også spiser fast føde til lunsj eller frokost. Er veldig usikker på den biten.
3-prinser Skrevet 30. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2008 Glemte å få med at han spiser grøt (+mme) til to av måltidene. Tenkte nå å legge opp til grøt+mme morgen (08.00) og kveld (19.30), mme+litt frukt til lunsj (12.00), og middagsglass+mme til middag (16.00)
*tybber* Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Gutten min får pupp hver 2.-3. time han! Er det mye det kanskje? =P Litt grøt på kvelden, men er ikke oppe i full porsjon enda. I natt spiste han faktisk 3 ganger også. Har siden natt til fredag bare spist 1, maks 2, ganger på natta. Jeg mistenker å ha lite melk nå, for han vil bare spise oftere syns jeg. Men er det liksom noe vits i å begynne med mme NÅ, som han er 5,5 mnd? *førstegangs jah*
*tybber* Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Joda, men jeg har jo ikke lyst til å slutte å amme. Håper at han snart kommer seg opp i full porsjon grøt, så han kan få det både morgen og kveld, og at amminga holder til resten av dagen. Eller er jeg for optimist da?
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Misunnelig... Her sliter vi litt for tiden. Hun driver på med tenner i tillegg så jeg håper jo det bedrer seg etter de første har kommet ut, blæ! Hun legges kl 1900, senest (stuptrøtt) så våkner hun nå kl 1-2 for pupp og 5-6 for pupp. ca 9: Velling på mme spiser ca 150ml ca 1130: flaske(mm hvis vi er hjemme, mme ute), ca 150 ml ca 1400: velling på mme, spiser ca 150 ml ca 1700. litt flaske med mm og frukt (mellommåltid) 1830. Velling på mme, spiser kanskje 200 ml I natt var hun faktisk oppe TRE ganger, ikke så ille i seg selv, men for oss der hun kun har vert oppe en gang om natta, ca 0500, fra fødselen, begynner det å gå i feil retning. Vi gir velling fordi hun t.o.m i forrigårs ikke vil spise grøt av skje, bare frukt (forstå det den som kan....). Men i går åt hun endelig grøt, og jeg var så håpefull, så håpefull og så legger hun faktisk opp til enda en oppvåkning om natta med mat, ikke en mindre, sukk. I dag er prosjektet mitt å få henne til å ha lengre tid mellom måltidene, og så langt er vi i rute. Hvis jeg får til 3 timer i mellom så håper jeg at hun spiser litt mer i slengen og ikke bare sånne små måltid(bortsett fra det siste), hun er jo 5,5 mnd. Middag/potet/gulrot vil hun heller ikke ha enda.
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 ...ikke meningen å kuppe hele tråden, men tar gjerne i mot noen sidetips/synsinger til mitt innlegg også...
propelle Skrevet 2. oktober 2008 #9 Skrevet 2. oktober 2008 Her er det full pupp fortsatt... Ca. slike tider: Mellom 04 og 06: pupp x 2 Ca. 09: pupp x 1 ca. 11: pupp x 2 ca. 13.30: pupp x 2 og kanskje en ørliten smak potetmos/grønnsaksmos eller jordbær/bananmos hvis vi er hjemme og sitter ved bordet. ca. 17.30: pupp x 2 ca. 20.30: pupp x 2 og noen ganger 1/2 porsjon maisgrøt løst opp med 100 ml MME. (men etter litt frem og tilbake har jeg funnet ut at snuppa sover like godt kun på morsmelk som med grøt i tillegg) Noen ganger en ekstra sup nå og da, hvis vi skal ting og det er ekstra greit at den lille damen er blid og rolig - for da er gjerne den store damen, altså meg, også blid og rolig!
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 2. oktober 2008 #10 Skrevet 2. oktober 2008 her sover han fra klokken 8-9 til 6 om natta, får pupp, og sover igjen til 7-8. pupp ca 8 ganger om dagen, da de 3 siste er ganske tette på kvelden. får litt banan innimellom men ingen grøt, det gikk dårlig da vi prøvde med en teskje - skriking hele natta!
propelle Skrevet 2. oktober 2008 #11 Skrevet 2. oktober 2008 Uffda, hvilken grøt brukte du? Her i gården gikk Nestles maisgrøt for bebiser på 4 mnd helt fint, blandet ut med Småfolks MME. Ingen mageproblemer. Ga først 3 små teskjer en kveld, så det samme igjen to kvelder til. Etter det økte vi på med litt mer, og nå spiser hun mer enn gladelig nesten en hel porsjon - men jeg pleier å gi litt mindre, ettersom hun får mye morsmelk i tillegg om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå