Gå til innhold

Orker ikke mer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har inkassogjeld på rundt 350 000,- som bare vokser. Prøver jeg å ta det opp at han må gå å få økonomisk rådgiving eller søke om lån i Bank2 blir det bråk. Idag satt jeg i timesvis og åpnet konvolutter med inkassokrav. Det var uåpnede regninger fra 2007....

Jeg har sortert alle og funnet alle de ulike som han skylder penger til og hvilket inkassobyrå de bruker. Hvorfor kan han ikke gjøre noe med dette? Fant til og med en uåpnet regning på 49 kroner!!! Denne har nok vokst seg til flere tusen med renter og purregebyrer.

Denne mnd har jeg holdt ham med lommpenger, han har lånt bilen min fra og til jobb siden jeg er sykemeldt, jeg betaler bensinen han bruker, betaler for maten osv.... Jeg er bare 20 år!!!

Blir mye for meg dette her, er ung og vant til å ha en del penger..

Nå bruker jeg alt på han og regninger..

Tårene kom nå når jeg begynner å tenke på om jeg angrer på at jeg venter barn med denne mannen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes nesten du må sette hardt mot hardt, og be han enten velge deg og ordne opp i regningene, eller rett og slett bare ta sakene sine å dra. Hvis han ikke ordner opp, blir jo kravene bare høyere og høyere.

Lykke til. Dette er jo ikke din feil.

Skrevet

Uff. Dette hørtes ikke mye ålreit ut. Jeg får helt vondt av å lese det du skriver.

Hans problemer skal du IKKE ta på din kappe. Forstår at du prøver å hjelpe ham, men utifra det du skriver, er han ikke villig til å ta imot hjelp fra deg.

Det er hans gjeld. Det er på ingen måte riktig at du skal holde ham med lommepenger fordi han ikke har penger.

Hadde jeg vært i din situasjon må jeg helt ærlig si at jeg hadde flyttet. Det koster og ha barn. Klarer dere det økonomisk når barnet kommer?

Hvor gammel er forresten samboeren din?

Skrevet

Ring gjeldsofferforeningen. Forklar saken, og be dem skissere mulighetene han har. Presenter så disse mulighetene for samboeren din. Det finnes gode løsninger på dette, skjønner du, som samboeren din ikke vet om en gang, fordi han helst vil fortrenge hele greia.

Lykke til!

Skrevet

Dette har jeg vært gjennom, og det var forferdelig tungt. Det endte med at forholdet tok slutt. Det var jeg som åpnet alle brevene etter at jeg fant dem gjemt her og der, jeg som listet opp alle krevere og ringte dem. Selv om det ikke var jeg som hadde gjort det, så var det så skamfullt og nedverdigende for meg å ringe til kreditorene.

Slutt å betal for han. Han må ta seg av dette selv, og om han ikke kan det, så er han ikke verdt å kaste bort tid på, for det er det du gjør; du kaster bort tid og penger på et problem du ikke er opphav til. Om han ikke er moden nok til å ta seg selv i nakken og ordne opp i gjelda, så er han ikke moden nok til å få barn med, det tror jeg du kan være ganske sikker på.

Lykke til. Vet det er tungt.

Skrevet

For en utrolig trist situasjon, skjønner at du er fortvilet..

Skulle ønske at jeg kunne hjelpe deg, men det kan jeg dessverre ikke, kan bare be deg om å sikre deg selv. om han har tenkt til å fortsette denne barnslige opførselen sin er du nødt til å passe på at han ikke drar deg ned i dritten sin. Disse tingene forsvinner ikke, om han ikke tar affære kommer han til å miste mye!Selv om det er vanskelig må du huske at du er ikke moren hans, det å gi han lommepenger vil ikke endre atferden hans, du må først og fremst tenke på deg selv her, om han ikke vil innse at han er i deep shit er det lite du kan gjøre..

Uansett hva som skjer så kommer du til å få en vakker unge, selv om det ikke er med den perfekte mannen vil du få den perfekte babyen:)

Skrevet

Føler med deg, HI, for jeg er der selv....:(

Noen som har en link til gjeldsofferforeningen? Prøvde å google, men fikk ikke opp noen nettside til de.

Kan man ringe på vegne av andre?

Skrevet

HI her... Tusen takk for alle støttende svar. Fikk sykepengene mine idag, og har allerede 2000,- i regninger som kom igår som er hans..

Orker ikke å la dem ligge uåpnet. Jeg skriver på dem at det er jeg som har betalt dem så kanskje en dag han kan betale meg litt igjen, når han kommer seg på beina...

Heldigvis betaler han huset, så holder meg med tak over hodet, er nok derfor jeg føler jeg må bidra også.. Selv om disse pengene kunne gått til ordentlige regninger, og ikke småkrav som har bygd seg til å bli store som fjell. De pengene kunne gått til sparing, f.eks til når jeg skal begynne på skolen neste år..

Samboeren min er forresten 26 år, så syns det er på tide å ta seg sammen nå.

Tenkte jeg skulle ordne en time hos økonomisk rådgiver her i kommunen, det er jo gratis. Han har gjort det før også, men da glapp det igjen pga han mener de ikke tok kontakt... Er redd han blir sint på meg hvis jeg sier jeg har ordnet time, at han ikke vil gå.. Da må jeg nok bare pakke sakene mine og flytte hjem.

Jeg har en veldig generøs pappa med en del penger heldigvis, og han har sagt dersom vi er i noe pengeknipe noen gang må vi bare komme til han (selv om han kommer til å være veldig streng med sambo da).., men sambo vil ikke.. Og jeg vil jo helst ikke blande han i dette heller..

Ble langt dette, men godt å få tømt hodet litt :/

Skrevet

www.gjeldsoffer-alliansen.no

Skrevet

Hvorfor må du bruke dine egne penger for å dekke opp hans gjeld? Jobber han ikke? Jeg hadde ikke brukt ei krone på hans gjeld, heller latt han bruke sine egne penger på det, og så hadde jeg heller tilbudt meg å betale mer av felles utgifter. Venninna mi gjorde noe smart da samboern hennes begynte å surre med penger. Han måtte sette hele lønninga si inn på hennes konto, minus 1000 kr som han hadde som krise-penger skulle han plutselig gå tom for bensin o.l

Han var ganske ydmyk da han måtte be om 20 kr for å kjøpe seg en brus, men han forsto poenget. Han så jo at det hjalp. Hun klarte å betale ned inkassoene hans med hans penger, samtidig som hun kunne bruke litt av hans lønn til felles utgifter. Men, da hadde hun ihvertfall kontroll på at det ble betalt ned litt hver måned..

Skrevet

Ikke godta dette! Sett hardt mot hardt!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...