Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Jeg har en jente på 3,5 år. Huna går i barnehage, full plass, men kun 4-5 timer pr dag. Hun sover jo ikke på dagtid lenger, det er vel gangke vanlig at unger på den alderen ikke sover på dagen? Men hun er altså veeeldig trett og sliten. Hun sovner ofte foran tven, eller på fanget. Jeg blir litt bekymret for at det skal være noe galt, selv om jeg ikke helt ser hva det kan være. vi kjører på med trankapsler og sanasol for å dekke evt vitaminmangel... er det noen andre med samme problem? det går jo veldig utover humøret hennes også, når hun veldig ofte er sliten...hun klager på vondt i magen også, men det er slik at jeg tror det er for å få oppmerksomhet, da det brukes i situasjoner hvor det er litt opplagt..hehe men jeg vet jo ikke selvfljgelig. takknemlig for all hjelp og innspill!!
annie-77 Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Dette hørtes kjent ut! Vår datter er og 3,5 år. Vi hadde og en slapp og utslitt jente, men så fikk hun mere og mere diare og lege tok blodprøve og sjekket for allergier, det hadde hun ikke men derimot lave jernverdier. Vi fant også ut at hun har lactoseintolerans (tok ikke prøver på dette, men fjernet melk fra kosten og sår esultatet). Etter 1 mnd med jerntilskudd og kutt av alle melkeprodukter fikk jenta mere matlyst og er ikke lenger utslitt! Helt herli! Så kom dere til lege :-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Storesøster var akkurat lik når hun var ca 2 år. Det gikk over. Det er vel kanskje litt sånn når været er trist og det går mot vinter!? Tror det kan være jernmangel også, hs tok en prøve på det på storsøster, det er jo kjempefort gjort. Hun lå på grensa så fikk beskjed om at jeg burde bruke litago sin prim og tenke litt over at hun fikk litt ekstra jern i seg.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Tusen takk for svar - jernamangel skal herved sjekkes ut!!! Tror ikke det er været for det har vart siden lenge før sommeren... :-s selv om det stemmer nok med meg...hehe vi skal iallefall bestille en legetime! Takk!
Monstermamma Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Jenta vår var også veldig sliten og uopplagt, viste seg at det var allergi. Kroppen jobber på høygir for å holde allergien i sjakk og dermed blir hun sliten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå