Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Det kan se ut som du og jeg er i samme situasjon. Etter lang tid som student har jeg opparbeidet meg kredittgjeld uten at mannen vet. Har nå fast jobb og vil bli kvitt denne gjelden raskest mulig. Så du hadde tatt opp lån i citibank. Lønner dette seg? Vi har omtrent like stor gjeldssum..... vil så gjerne få vekk hele kredittkortet slik at jeg kan kaste det vekk og ikke tenke på det. Hvor mye betaler du ca i mnd på lånet i citibank? Er sånn i tvil om hva jeg skal gjøre så glad om du svarer
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Tok det lang tid før du fikk svar og pengene?
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Hei! Jeg skrev Citibank men mente YaBank. Jeg fikk faktisk svar i løpet av èn dag av de! Ringte meg til og med personlig for å si jeg hadde fått innvilget lån! Den nedbetalingsplanen jeg har går over 2 år / 24mnd og jeg har 1994,- i avdrag i måneden! (Jeg har da betalt 7856,-kr i renter når alt er nedbetalt, om renten holder seg på det nivået den gjør nå.) Jeg har annuitetslån (samme avdrag hver måned) og nominell rente ligger på 17,80 og effektiv rente ligger på 24,82. Send meg gjerne en PM om det er noe mer du lurer på.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Forresten, har du ett kredittkort eller har du fler? For om du har ett kort kan det godt hende det like greit lønner seg å betale ned på dette. Det er om du har flere kredittkort / gjeld flere steder det ofte lønner seg å refinansiere! MEN, før du evt. søker lån hos YaBank / Citibank, ta en telefon til din daglige bank og hør om de kan tilby deg gunstig refinansiering. Desverre ville ikke Nordea hjelpe meg med dette, så da ble det YaBank.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Hei igjen! Tusen takk for svar. Skal se på det men tror nok jeg går for dette. Vil ha vekk kreditten for alltid.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Tro meg, det skjønner jeg veldig godt! Lykke til fra en annen gjeldsslave!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har selv slitt med dette.. Å det er fælt.. Men hvis du bare har ett kredittkort så kan det jo hende det lønner seg å bare betale på dette som hun over sier? For citibank og alle de bankene der er jo kreditt det også på en måte.. De har vel omtrent like høy rente som på kredittkortet? Ville hvertfall sjekket det først.. Det er jo oftes billigere å ha kredittkort i sin egen bank.. Så har du bare kredittkort i din egen bank, så betal heller mer ned på det (betla like mye som hvis du skulle tatt opp en nytt lån). Det er det som ofte blir feil med kredittkort, det at man betaler bare det man må, å da går bare rentene nedover.. Lite på lånet.. Det er hvis man har flere forskjellige smålån at det lønner seg å samle dem en plass..
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Jepp, det jeg mener og. Om man kun har ett kredittkort, er det best å bare betale ned på det. Renten på det er sikkert så og si lik som hos citibank osv uansett. Men, begynner man å ha en 3-4 kredittkort, kan det ofte lønne seg å refinansiere ett sted. Helst da hos sin egen bank, om de vil gi lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå