Gå til innhold

Siklis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Siklerotte
Skrevet

Freshers' flu?

Når du begynner på et universitet (et type miljø du ikke har vært i før) er det vanlig at en stor andel opplever sykdomssymptomer den første tiden din der, eksempel hodepine, feber, forkjørelse osv....) Det er egentlig et ganske "bredt" begrep i UK - altså, de sier at de aller fleste kommer til å oppleve det i starten av året på et nytt universitet da det er folk fra hele verden som samles og det er mye forskjellige og ukjente bakterier, samtidig som man ofte er litt stresset, spiser dårlig, drikker, sover lite osv osv... (så immunforsvaret er noe svekket...)

Ikke farlige greier akkurat;)

Skrevet

Aaaah... nei, det var fresher's plague jeg mente, men regner med at det er det samme.

Det har jeg ikke hørt om før. Da lærte jeg noe nytt i dag også:-) Thanks:)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ah, i hvilken sammenheng står det? Jeg regner med at det er det samme - ser ikke hva annet det skulle ha vært - men jeg kjenner bare til freshers' flu. Det skal jo nevnes at det ofte blir referert til som en "plague" - ettersom det er store prosentandeler som blir syke... Tror det er snakk om et sted mellom 80 eller 90%.

Skrevet

Står som "status" på ei på Facebook (hun er britisk):

Chantal XXXX

is pissed off because she has freshers plague and she hasn't even been drinking much.

Makes sense i forhold til din definisjon:-) Hun har forresten akkurat begynt på Universitetet.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, da er det jo freshers' flu;) Det sies jo at man er særskilt utsatt når man drikker masse (og det er vel ingen hemmelighet at engelskmenn ikke er så veldig tilbaketrukne på drikkingen....)

Skrevet

Hehe, nei det er vel ingen hemmelighet:-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...