tigergutt<3 Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Jeg var jo til ekstra oppfølging forrige uke pga jordmor var bortreist og jeg kjenner ikke modningen og hadde en veldig rask fødsel forrige gang. Siste kontrollen jeg hadde så ble jeg møtt av en ufyselig jordmor som i allefall ikke beroliget meg. Mannen min reagerte så sterkt at han sa vi ikke ville ha noe mer med henne å gjøre og at vi ville ha en annen. Problemet er at jeg har valgt et lite sykehus og i helgene så er det ofte bare 1 jormor på vakt. Og kommer jeg inn der og treffer henne så vet jeg jo ikke hvordan jeg skal slappe av..... I morgen skal jeg på nok en kontroll hos min jordmor. Men hun reiser bort og sa at hvis jeg var lengre kommen enn i dag så ville hun legge meg inn. Da kunne jeg jo velge hvilket sykehus jeg vil til. Hvis jeg bytter så kommer jeg til et med litt lengre reisevei, en del større. Og da blir det også litt mer upersonlig og litt sånn kom deg hjem så fort som mulig tendenser.....
gerd Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Jeg ville tenkt at kjemi med jordmor er viktig. Det er det som gir opplevelsen...
tigergutt<3 Skrevet 30. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2008 ja har tenkt veldig på det. Men jeg har møtt 4 andre jormødre på det sykehuset under alle kontrollene mine. Og alle de er jo helt topp. På det store sykehuset har jeg ikke vært til kontroll en gagn og kjenner ingen.
Herkules Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Vel de fleste har vel aldri møtt noen av jm på det sykehuset de skal så det vil jo være vanlig. Det er 1/4 dels sjans for at du møter på denne dama igjen, men om du blir lagt inn kan det joi gå flere skift før du føder og da er det jo enda større sjans for at du må forholde deg til henne. Jeg tror ikke jeg hadde byttet sykehus om jeg var deg fordi det egentlig høres ut som du ikke vil det. Har du lang reisevei siden det er snakk om å legge deg inn'?
tigergutt<3 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2008 jeg har ca 30 minutter til ønsket fødested og 1 t 15 minutter til det store. Grunnen til at jordmor lurer på å legge meg inn er at hun reiser bort. Planen vår var egentlig at hun skulle følge meg inn når det begynner å skje noe. Forrige gang så gikk alt veldig fort. Samt at det er fare for etterbyrdes blødning. Men etter lange diskusjoner i går/natt og i dag så blir jeg hjemme og satser på at jeg får en liten ekstra forvarsel denne gangen. Har mange rundt meg som hjelper til og kan trø til hvis det trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå