Gå til innhold

"Ikke prøv deg mamma! Dette gidder jeg ikke!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det fikk jeg beskjed om da jeg ba min snart 3 år gamle sønn rydde opp lekene sine ikveld. Ble en smule satt ut og følte jeg møtte meg selv noe til de grader i døra :)

Dette er en setning jeg har kommet med når junior prøver seg på å skrike til seg ting i butikken, men jeg var ikke helt forberedt på å få den i retur :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe-

jeg fikk høre her om dagen at jeg ødela livet hennes. Tror hun har det fra en av barbiefilmene.

Skrevet

Haha.. de er så søte :-)

Tullet litt med mini på butikken - han fyller straks tre år - og fikk høyt og tydelig beskjed om å slutte å være så BARNSLIG :-)

Skrevet

Hehehe.. Hender man møter seg selv i døra ja..

Min lille tass på 1 år og 4 mnder har lært litt av meg... Desverre.. hver gang jeg søler, mister noe etc så sier jeg "ååååh".. Dette har han fått med seg, for når han velta glasset sitt i dag så sier han:" ÅÅÅÅHHH!"

Hjelp.. hehehe.

Skrevet

Haha, du kan tro jeg har fått mange sånne hakasleppkommentarer oppigjennom!

Og så skal man helst ikke le....så det blir å kvele latteren mens man snur seg, og prøver alt man kan for å se streng ut, og si fra med en klar tone at her er det best å gjøre som mamma sier!

=o)

Skrevet

Herlig!

Frøkna på 2 år hermer veldig etter meg, men tar det heller ut over lillebror. Hun kaller han bråkebøtta når han gråter og roper "Vente litt, jeg kommer!" Også sier hun noe hun ikke har lært av meg: "NÅ er det nok!"

Skrevet

Jeg tror nok det blir fler i tiden fremover. hehe.. Ja, det hender man virkelig sliter med å holde det smilet tilbake.. Spes hvis de VET at de har gjort noe de ikke får lov til, men alikevel gjør det.. Og så setter de opp verdens mest uskyldige ansikt.. Hehe.. DA sliter jeg..

Skrevet

hehe.... barn er ekstremt flinke på å få foreldre til og møte seg selv i døren... hehe... og det er bare såååå herlig når de gjør det (spesielt når andres barn gjør det med sine foreldre... hhe)

Skrevet

Hehe... De lærer så fort disse små!

Jeg har opplevd å møte meg selv i døra den andre veien, for å si det mildt! Toåringen her i huset gjør ikke bare det samme som meg, men det han mener at jeg BURDE ha gjort!

Her en dag lå vi på sofaen og koste, og han drakk flaske med vann. Da flaska ble tom spurte han om jeg kunne fylle på mere vann, hvorpå jeg svarte at det klarte han helt fint selv, men at jeg gjerne kunne skru av toppa, og til og med følge ham til badet.

Dette ble ikke godt mottat av lillegull, og jeg bestemte meg derfor for å snu situasjonen opp ned.

Jeg la meg ned på sofaen, og sa at "nå er jeg baby, så er du mamma".

Så begynte jeg å sutre om at jeg ville ha vann på flaska mi.

Hadde da sett for meg at han skulle si "ja, lille venn, da kan jeg skru av toppa, så kan du gjøre det selv." Men NEI DA!

Veslegutt ser på meg med store øyne, før han reiser seg opp, begynner å gå mot badet, og sier: "kom da lille venn, så skal jeg hente vann til deg. Ikke vær lei deg. Kom nå! Så går vi sammen. Så kan vi kose på sofaen etterpå. Det går bra!"

HALLOOOOO?!?!? Hva var DET for noe?

DA følte jeg virkelig at jeg møtte meg selv i døra! Ikke bare er han en veldig empatisk unge, men han er faktisk MER omsorgsfull enn mora si.

*huff*

Skrevet

Sånn er det: De lærer det fra oss ;o)

Omtrent alt!

Skrevet

Nå vet du i hvertfall at han hører deg når du snakker til ham.

Her får jeg avogtil beskjed om at "Det var dårlig gjort" Tror det er ei setning fra barnehagen.

Skrevet

Greit å høre at det ikke bare er vår som kjører samme opplegg på oss, som vi gjør på henne. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...