Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Jeg ser at mange her sliter med å få barna sine til å sove om natta, og at de driver med puppeavvenning i samme slengen. I noen tilfeller ser jeg at barnet er oppunder året, eller mer. Da er mitt spørsmål til dere: Hvorfor ammer dere en ettåring om natta? Startet dere ikke med grøtmåltider i 4 mnd alder? Trodde liksom at babyer sov natta igjennom fra ca 6 mnd alder jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Barn som ammes skal helst ikke ha grøt før de er 6 mnd, men det stemmer nok at mange begynner tidligere. For min del startet vi såvidt med grøt i 5,5 mnd alderen, men pga mye sykdom så fullammet jeg nesten til han var 8 mnd. Og når eneste maten han klarer å få i seg er mm så kan jeg ikke kutte ut mm.. men uansett. det er jo så lettvint å nattamme også.. når ungen våkner så tar det 3 min med pupp og så sover ungen videre. Har nattammet min første i 14 mnd og nr 2 i 10-11 mnd. Og det er nok lenge, men å venne av er ikke lett det heller.. å putte inn puppen i 3 mnd 1-2 ganger pr natt er mye enklere enn 3-4 timers skriking. Men førstemann ga seg ikke med skriking før over ett år etter at vi sluttet med nattpuppen. andremann ga seg etter 2 uker. og det å sove hele natta.. det skal man ikke forvente at et barn under ett år gjør.. Men mange er heldige og har barn som sover rundt tidlig. (og ang grøt.. den hjelper kun til bedre nattesøvn i 50% av tilfellene) min andre sov nesten natta rundt før jeg begynte med grøt, men problemene startet da vi begynte med grøt.. men problemene med nattesøvnen til min første tror jeg har mer skyld i smokkbruk enn pupp. for han var egentlig ikke så opptatt av den puppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå