Gå til innhold

Åh, jeg er så lei denne hostinga til eldste!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 4,5 år, og hoster hele tiden. Har gått på Flutide og Ventoline før, men bruker kun Ventoline ved behov nå.

Men, han hoster jo nesten hele vinteren, og både han og vi blir lei... nå har han vel hostet sammenhengende i 4 uker.

Får vel bestille nok en time til legen, men han sier vel det samme nå som de to siste gangene. Han hører ikke noe piping i lungene, så syns ikke han skal bruke annet enn Ventoline ved behov.

Men, da har vi jo denne hostinga hele vinteren...

Noen råd? Bør han egentlig bruke Flutide i tillegg? Eller er det annen medisin som hjelper bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff kjenner til den dær ja. høres ut som du beskriver gutta mine rett å slett. De går oxo på flutide og ventoline. men d fungerer dårlig nå som kulda og tempraturen endrer seg hele tiden. er forferdelig å høre på rett å slett. Å jeg merker på elste at han er hvit rundt nese osv pga oksygenet som d blir mangel på. Fikk utskrevet efedrin til minste for en stund tilbake å d fungerer greit,men er ikke noe man kan gå på i evigheter. Elste tåler ikke efedrin. elste fikk oxo krupp for en mnd tid siden, å jeg syns d blir verre.

Har han egen barnelege??? jeg ville tatt d opp jeg for syns d er grusomt at gutten din skal plages slik. for han blir jo sliten av d.

Har lite råd å gi jeg, men håper han får noe som kan hjelpe han gjennom vinterhalvåret.

Lykke til.

Skrevet

Huff, ja det er fryktelig slitsom syns jeg. Blir jo lite søvn på oss alle. Også må han være en del hjemme fra bhg da, for enkelte perioder hoster han så mye at han må være hjemme.

Det er barnelege som vi har gått til med denne astmaen hans. Vi må vel bare stå på vårt og kreve å få noe mer til han, for syns han har vært verre denne høsten enn på veldig lenge.

Vet det er ille for han å hoste altså, men tror nesten jeg blir mer sliten. Hører denne konstante hostinga både natt og dag.

Skrevet

huff ja vi voksne blir jo slitne oxo. for enkelte netter blir d veldig oppstykka søvn pga mye hosting. hadde selv en forferdelig natt i natt me 2.5 time søvn pga hosteanfall til begge gutta. så da er d ekstra tungt å komme seg på jobb syns jeg. sjønner han må være hjemme enkelte ganger ja. minste til meg måtte oxo være hjemme nå for han hostet til han spydde opp all maten hele tia.

Nesten så man gruver seg til vær høst/vinter pga dette. selv om d er litt hosting pga allergi på sommern oxo.

Skrevet

Ja, jeg gruer meg også til vinteren. Jeg vet hva som kommer da. Men, er bare nødt til å få noe i tillegg til Ventolinen.

Funker ikke Flutide spesielt bra nå på vinteren? Hoster de mye selv om de bruker den?

Og det som er, er at han pga mye slim i brystet ofte får lungebetennelse og blir superdårlig :-(

Skrevet

Flutide er jo med på å holde d litt i sjakk. Men hos mine gutter funker både flutide og ventoline litt dårlig nå, de hoster som uvær begge 2, selv om de øker dosen osv. Men tror d hjelper litt. er vanskelig dette når d ikke er så mye medisiner de kan få pga alder å slikt.

Gutten din skulle hatt slimløsende oxo han da vist han plages med mye slim. syns du skal ta d opp med legen igjen jeg, å si du er bekymret.

Lykke til å håper dere finner en løsning:)

Skrevet

Prøvd noe så simpelt som mentolathum under føttene før leggetid? Hjelper stort her hvertfall =)

Skrevet

Ja, han må nok ha noe slimløsende i tillegg. Ny time til legen må det i allefall bli :-)

Libido: Ja, jeg prøvde faktisk mentolathum en gang og da funket det. Trodde kanskje det var tilfeldig :-) Men, har helt glemt det. Men, løper opp og smører nå!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sånn er eldste her også! Hosta konstant i 3 år før legen tok oss på alvor. Fikk flutide og ventoline, og når hun går på det fast, så er det ikke noe hosting! Burde gi han flutide fast, ja. Se om det hjelper, det funka her! Vi slutta med det i sommer, for da var jo været så bra at det ikke var noe hosting, men det er mye som tyder på at vi må innføre fast medisinering igjen.. Hør med legen om du kan gjøre det samme! Lykke til!

Skrevet

Ja, tror vi bare får gjøre det, for dette går ikke ann. Legen hører ikke npe "astmalyder" i brystet hans, så derfor mener han at han ikke behøver Flutide. Men, jeg mener nå at han trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...