Gjest Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Har i dag vært med sønnen min hos en optometist, det ble raskt klart at han trolig har et problem med å fiksere blikket på et punkt og bruker svært krefter på dette, som igjen trolig fører til at han igjen får med seg mindre av stoffet, har lav lesehastighet, blir fort sliten og får hodepine. Nå har de et opptrenings program, men jeg er ute etter å høre litt om andres erfaringer. Det er mildt sagt dyrt...750 kr for 1time, må trolig ha endel timer. Hvis dette kan hjelpe så er det selvsagt ikke noe tema i grunn. Men jeg føler at jeg er litt naiv hvis jeg hiver meg på alt spesialister som er privatpraktiserende tilbyr uten å forhøre meg litt og sjekke litt rundt, de lever tross alt av dette. ;-) Hvis noen her som har noe å komme med så blir jeg svært glad for det :-)
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Da jeg var rundt 11-12 år fikk jeg opptreningsprogram som jeg skulle gjøre hjemme. Var pga "usynlig sjeling" som gjør at jeg har problemer med å fokusere når blikket flyttes for å si det enkelt. Men jeg fikk det gjennom skolehelsetjenesten, kostet ingenting. De hadde vel avtale med synspedagog. Jeg var bare hos time for å lære treningen så gjorde vi resten hjemme. Hjalp ikke på meg, men sansynligvis fordi jeg var blitt for gammel. Er det ingen mulighet for å få det dekket?
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg prøver å finne ut, men etter hva jeg har forstått så er ikke optometrist på Nav liste, det står kun ortoptist. Han har heller ikke sjeling, det går på fokusering av blikket på et punkt. Må si jeg er svært skeptisk...3000kr i mnd er mye penger synes jeg når man har huslån, billån osv å betale på også...så jeg får vel prøve å snuse litt rundt før vi hopper på opplegget...aner jo ikke hvor mange behandlinger han må ha heller, og om det vil hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå