Gjest Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Når var alt i orden til babyen?! Har såååå lyst til å kjøpe alt jeg kommer over, hva med dere andre?!
Tommage♀♂ Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Kjøpte stellematte og diverse småting ganske med en gang. Vogna kom i hus samme dag som vi så henne på ultralyd første gang. Sengen arvet etter meg, og vuggen ble bestillt mange mnd i forveien, men den ble håndlaget, og kom ikke i hus før 1 mnd før termin. Hadde masse klær som ble handlet i gledesrusen etter ultralyden, både av meg og mamma. Klærne var vasket og brettet flere mnd i forveien.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Jeg tenkte vi hadde god tid for han kom sikkert til å komme 14 dager på overtid slik de fleste barna i slekta har gjort. Men så kom han nesten to uker før og vi hadde ikke alt i hus. Sambo måtte ut å handle, men det fikk fint det også. Fikk forresten veldig mye klær i gave i den minste størrelsen så det hadde jeg ikke kjøpt så mye av.
Skravlefruen med huleboer Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Anbefaler deg iallefall å vente med de store innkjøpene til etter ultralyd :-) Da vet du gjerne hvilken farge du skal gå etter også ;-) Jeg lagde en liste (utstyrsliste) først, slik at jeg visste hva vi kom til å ha behov for. Forhørte meg også litt her inne i forhold til hva man egentlig trenger - og hva babyutstyr-produsentene mener man trenger - er en vesentlig forskjell der ser du ;-) Skriv også en liste over babyklær. Ikke kjøp for mye i strl 50-56, sats heller på litt mer i 62 og mest i 68. Du får nok også en del klær i de strl ved fødselen. Kjøp ull! Det er gull verdt, også til de aller minste barna. Det er gjerne slikt tøy man ikke får i gaver heller. Hvor langt er du på vei?
Skravlefruen med huleboer Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Hihi.. da deler jeg gjerne gleden med deg og forstår godt og kjenner igjen trangen etter å handle inn ALT NÅ MED EN GANG :-) jeg syntes det er søtt om du velger å kjøpe inn en liten leke og kanskje den første sparkebuksen, men ellers ville jeg ha startet med "listene", og kikket meg litt rundt etter noe som kan være interessant. Du kan jo også følge med på finn.no, dersom du har tenkt å kjøpe noe brukt. Gratulerer med spire forresten. Dersom du ikke har barn fra før, eller har vært gravid tidligere - må jeg bare si deg: Du har en uforglemmelig og fantastisk tid i møte. Tross kvalme, hodepine, vann i kroppen og flere av de tingene som hører med å være gravid - og nyt tiden! Det går så altfor fort :-)
Gjest Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Hehe, ja skla nyte det så godt jeg bare kan:) Gleder meg veldig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå