Gå til innhold

Har dere tatt førstehjelpskurs (for barn)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere bak meg, men det er et par år siden sist nå og skulle gjerne hatt et nytt snart egentlig fordi man desverre glemmer altfor lett. Vet dere hva dere skal gjøre i ulike situasjoner vis barnet skader seg, slutter å puste, får kramper osv? Jeg husker endel, men ikke alt desverre. Skulle ønske det ble arangert slike kurs gratis hvert år for alle med barn og som jobber med barn/ungdom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber som sykepleier, og har flere førstehjelpskurs bak meg.. men desverre behandling mest forbeholdt for voksne. Føler likevel at jeg klarer å oppdatere meg teoretisk i forhold til førstehjelp på barn, men har ett sterkt ønske om å øve meg i praksis. Hvem arrangerer slikt egentlig?

Skrevet

Ja det har jeg, men det er vel litt juks at jeg svarer.

For jeg har de kurs som man kan ha. Sånn er det å være i Røde Kors Hjelpekorps;-)

Skrevet

Ikke spesielt beregnet på barn.. Men kommer snart i et kapital på skolen hvor det er øyeblikkelig hjelp ved divers skader også på barn..

Så da får jeg det vel snart inn bra nok siden jeg også har 2 oppgaver som skal leveres inn om temaet.. =)

Skrevet

Ja, foreldrerådet i barnehagen arrangerer det annenhvert eller tredjehvert år.

Skrevet

Nei, ikke siden vgs, men skulle veldig gjerne hatt det. Hvis jeg får fast jobb i bhg får jeg kanskje kurs i regi av jobben håper jeg =))

Skrevet

Piano: Så genialt!

Jeg syntes forøvrig det burde vært ett eget "fag" i skolen -både grunnskole og videregående - som tok for seg førstehjelp. Vet at noen skoler praktiserer førstehjelp som valgfag, men jeg synets ikke det er nok.

Det er så utrolig mange som ikke aner hvordan man utfører førstehjelp i ulike situasjoner - det skaper usikkerhet og en større sjanse for at liv går tapt dersom ulykken er ute.

Skrevet

Har hatt et par førstehjelpskurs, men ikke spesielt beregnet for barn (selv om det dukket opp endel spørsmål om hvordan man skulle gjøre det på barn på sist kurs). Husker nok noe, men spørs vel hva jeg husker i en kritisk situasjon, så sånn sett burde jeg nok hatt jevnlig oppfriskning.

Skrevet

Ja, både i regi av jobben min med barn/ungdom, sammen med hs, i sivilforsvaret og på skolen....

Greit med oppdateringer innimellom:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...