Gå til innhold

Bilforhandler holder ikke ord...hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte ny (brukt) bil hos forhandler for 5 uker siden. Vi ble lovet at de 3 tingene som var galt med bilen skulle bli fikset iløpet av 1-2 uker.

Nå har vi purret og purret og til slutt fikk vi bilen hjem på fredag, da viser det seg at kun den ene tingen er fikset og den er ikke fikset skikkelig. Vi fikk ny time til repersasjon om 1,5 uke.

Så i dag måtte vi bare kjøre bilen inn igjen fordi bilen lekker masse girolje fordi de har gjort en for dårlig jobb når de fikset den.

Jeg ga klar beskjed om at de fikk en uke på seg å ordne alt med bilen hvis ikke vurderer vi å heve kjøpet.

Hva har vi egentlig rett på i en slik sak? Bør vi be om prisavslag pga de ikke holder fristen de ga oss?

Nå tar reperasjonene 4 ganger lenger tid enn planlagt, det er ikke holdbart synes jeg. Vi trenger jo bilen, regnet jo med å få den innen 1-2 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel mulighet til å reparere to ganger. Tredje gangen kan du heve kjøpet. Forbrukerkjøpsloven er fin å lese i dette tilfellet. Greit å vite hva rettighetene er, høres ut som en småsleip bilselger.

Skrevet

Står det noe i forbrukerkjøpsloven om hvor lang tid de kan bruke på reperasjoner? Synes det er latterlig lenge å måtte vente så mange uker på noe som tar noen timer å fikse...

Skrevet

Vet at det er noe som heter 7-10 dager. Men om det står i loven eller bare er kutyme vet jeg ikke.

Kontakt forbrukerrådet!?

Skrevet

Ble ikke mye klokere av å lese forbrukerkjøpsloven.

Der står det mye om levering innen rimelig tid....det kan være så forskjellig det.

Hva er så rimelig tid på å få levert en bil som ble lovet 1-2 ukers levering?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...