Gå til innhold

Jeg kveles av dårlig samvittighet overfor gutten min..............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har null tålmodighet. Han er umulig å få til å sove på dagtid. Jeg må gå, gå og gå, og han gråter, gråter. gråter. Enden på visa er at jeg må ta han med inn igjenn og evt prøve å roe han til brystet. Når jeg da tar han inn, er jeg så sint å lei. Sier ingen ting til han, men det koker inn i meg. Jeg blir stille, og prater ikke så mye til han. Bare tar han opp av vogna og tar fram puppen. Hver kveld sitter jeg da å har dårlig samvittighet pga dette. Er så redd for at han skal merke hva jeg føler, at jeg er sint.Er det normalt å føle det slik? Er så beskymret av at han sover så lite. Er 9 mnd og sover ca 1 time i løpet av dagen(i løpet av 12- 13 timer)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ikke ha så jævlig høye forventninger til sovinga da! Tenk på de som har barn som IKKE sover på dagen!

Du må bare slappe av og nyte å være hjemme med han. Ikke føl at du har så himla mye du skulle gjort mens han sover. Drit i alt det, og kos deg med lek og sang og kos.

Det du kommer til angre på ellers, er all tida du mistet mens han var baby fordi du var irritert.

Skrevet

Jeg stresser jo ikke med sovinga hans for at jeg skal få gjort ting. Han er jo STUPTRØTT!!!Det er jo det som er så fælt å se. Han er jo så trøtt og sliten stakkars, så han trenger virkelig søvn.

Skrevet

Jeg ville ventet med å legge ham til han var tydelig trøtt. Gnir seg i øynene og er grinete. Da er det mye lettere å legge!

Med storebror gjorde jeg slik du gjør nå, og var kjempefrustrert. Man lærer jo at alle barn skal sove da og da.

Men ikke alle barn trenger så mye søvn på dagtid. Noen greier seg fint med en time!

Med minstemann har jeg ventet lengst mulig, og de gangene han ikke vil sove, tar jeg ham opp!

Etter hvert går det seg til.

Hvis han ikke er trøtt, ta ham opp og vent til han er skikkelig trøtt. Da vil han sikkert fortsatt gråte litt, men finner kanskje søvnen bedre?

Lykke til!

Skrevet

OK, da er han kjempetrøtt da. Jeg så ikke det før etter innlegget mitt.

Uff, snakk med de på helsestasjonen, kanskje de vet råd?

Skrevet

Tror det er veldig vanlig å kjenne at ting koker over når ting ikke går som det skal eller pleier:) Har gått gjennom det samme som deg den siste tiden og jenta mi er også 9mndr. Det er rett og slett en overgangsfase, for de begynner å trenge mindre søvn. Etterhvert vil jo også denne rutinen gå seg til, sånn at du vet hva du kan forvente. Prøv å instille deg på at søvnrutinene ikke lenger er som de var, da vil du ikke lenger oppleve samme frustrasjonen:) Tror ikke du trenger bekymre deg over at hun får for lite søvn, alle barn/babyer er forskjellige og det er ikke alle som trenger de lange lurene på dagtid. Bare ut i fra innlegget ditt synes jeg du virker som en god mamma, og jeg tror ikke gutten din tar skade av at du blir litt frustrert i ny og ne:)

Skrevet

Klart det er normalt å bli sur og frustrert når ting aldri går som man hadde tenkt! Syns ikke det der kvalifiserer for dårlig samvittighet! : )

Noen sover mindre enn andre. Klart det blir mer slitsomt for deg.

Men alt går i faser med de små, og om en stund er du /dere over i en annen fase.

Dårlig samvittighet er som å sitte i en gyngestol: Det er en ting å gjøre, men du kommer ingensteds med det.... Tenk over det.

Skrevet

jeg sliter også med dårlig samvittighet.... har utrolig liten tålmodighet når datteren min nekter å sove. jeg blir innimellom helt desperat! men jeg har mere å ha dårlig samvittighet for. jeg kan løfte henne kjempefort opp av sengen og sette henne hardhendt ned på gulvet. jeg har selvfølgelig ikke vært slem, ikke slått eller skadet henne, men jeg blir brå. og så går jeg inn på badet eller ned i kjelleren og kaster noe i veggen eller i gulvet og banner og sverter høylydt. stakkars liten, hun vil jo bare formidle et eller annet jeg ikke forstår. HUN er jo bare god og snill og så har hun en mamma som er så utrolig dårlig til å takle trass og dårlige søvnrutiner. uff uff uff

Skrevet

hvis han sover 12-13 timer på natten, så trenger han ikke mer søvn på dagen. Jentungen min sluttet helt å sove på dagen rundt den alderen hun..unger er forskjellige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...