Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Står dere på hver dag og søker jobber, leverer åpne søknader med personlig oppmøte, fører logg over disse, og følger opp med en tlf til potensielle arbeidsgivere etter en liten stund. Det gjør ikke jeg. Jeg ser etter jobber på nettet og i avisen, og søker dersom det dukker opp en stilling som passer mine kvalifikasjoner og interesser. Jeg har en fysisk begrensning og kan ikke jobbe skift, så jeg kan ikke ta hvilken som helst jobb. Neste oppfølging fra NAV er om etpar mnd. Tror dere jeg kan miste dagpengene hvis jeg ikke gjør alt som jeg nevnte over her? Noen som har opplevd det?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Jeg søker på det som ser ut som passer meg. Har registrert meg hos vikarbyråene i nærområdet.. har også vært på noen intervjuet, men så langt ikke fått napp, men har søkt siden i sommer så jeg regner med at det skal dukke opp noe.. Har tatt kontakt med de jeg har søkt på som ikke svarer meg. Noe som tydeligvis begynner å bli veldig vanlig. (og frekt syns jeg da.. Når man søker etter folk bør man i det minste sende en mail/ brev om at stillingen blir besatt) Jeg fikk ikke dagpenger hos nav.. datt visst mellom to stoler.. har fått to barn relativt tett og pga høyrisikosvangerskap så ble jeg sykemeldt mesteparten av siste svangerskap så selv om jeg har hatt full lønn i alle år så får jeg ikke dagpenger av penger som er betalt ut av nav.. :-( Og den oppfølgingstimen jeg fikk brev om avlyste jeg for den kom midt i barnehagetilvenninga til minstemann. Syns det er feil at sambo skulle ta seg fri til det når jeg ikke var i jobb. Men får nok et nytt brev snart regner jeg med. Men å søke på jobber som jeg absolutt ikke er interessert i gidder jeg ikke. Jeg vil ha en jobb som jeg ønsker å beholde ikke bare for å ha noe mens jeg søker på det jeg vil gjøre.. ikke er det rettferdig for den arbeidsgiveren heller. Hvis du har legeattest på at det er visse jobber du ikke kan ta så kan de ikke ta fra deg dagpenger pga det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå