Gå til innhold

April: Dårlig dag....


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Startet med mareritt i morres der gubben hadde blitt med en kompis til prostituert bare for å prøve....... Og jeg var rasende. Han skjønte ikke hvorfor jeg tok slik av og jeg husker det var det jeg var aller mest sint for. Drev å trykket inn øynene hans, slo, prøvde å rive av pungen (!!) og klarte tilslutt å hive store lange mannen ut av vinduet!! Holdt på å dra til han da vi våknet i morres og det tok laaang tid før magevondten forsvant... Stakkars trofaste og uskyldige mannen min! Har ikke pleid å ha sånne dramatisk drømmen jeg. Mon tro om det kommer av graviditetet. Vel uansett. Etter å ha spist frokost (og spydd den opp igjen) og konstatert at vi ikke hadde internett tenkte jeg at det var best å prøve å gjøre som legen sa - hvile. Så jeg ruslet opp i sengen kl 9 og la meg ned. Vips så var klokken 11.35. Inntok og spøy så lunsj før jeg nok en gang konstaterte at DIB ikke var tilgjengelig. Prøvde så å ringe alle mine venninder som alle naturlig nok var opptatt på jobb unntatt hun med den nyfødte babyen som slettes ikke har tid til å ta telefonen ( husker meg selv - fikk ikke trukket fra gardinenen første 2 ukene så jeg klandrer henne ikke) Så ringte mamma og lurte på om hun kunne ta en tur med noen heller vi skal bruke midlertidig foran døren. Mens jeg ventet inntok jeg forsiktig en loff skive som jammen ble nede. Litt senere var mamma her, og jeg fikk forbud mot å løfte heller - jeg som var gravid. Tull og tøys tenkte jeg; herlighet selvsagt kan jeg bære - det var før-i-væla det at man ikke skulle løfte. Jeg tok det veldig forsiktig og var eplekjekk. Helt til loffen endte i søpla ute :-((

Blir helt oppgitt jeg. Fikser ikke lukter eller tanken på lukter lenger. Bæsjebleier er døden. Lille bæsja da mamma var her og hun var snill og skiftet. Jeg måtte inn på badet litt senere og bare tanken på at det kanskje luktet bæsj der var nok til at jeg begynte å brekke meg. :-((

 

 

Ja, ja....mye klaging dette her. Jeg har vel egentlig ikke noe jeg skulle ha klaget over. Mini sitter der han/hun skal, jeg har vært i bra form til nå og hele forrige svangerskap...men likavæl.... :-/

Heldigvis fikk gubben fiksa nettverk når han kom hjem så kan jeg i hvertfall klage litt til dere :-) Satser på en bedre dag i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må for ordensskyld legge til at hverken gubbens eller min handling eller raksjonsmåte i marerittet mitt har noen slags forankring i vrikeligheten

;-) Ingen må tro noe annet om verdens snilleste mann (eller om meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj - det er som å lese et innlegg jeg kunne skrevet selv - når som helst i løpet av de siste 3-4mndene *grøss* Heldigvis litt bedre i form nå, så jeg skal teste jobb (aktiv sykemelding) for første gang på 4mnd i morra! JOho - blir jo spennende...

 

Tenkte faktisk på deg tidligere i dag - ingen tegn til Aprilbaby = Line tror det verste - og det fikk jeg jo forsåvidt rett i; formen din tatt i betraktning... Håper dagen i morra blir langt bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på en bedre dag i dag, ja! Nå har jeg i hvertfall nett, og det er da noe. Nå har jeg fått skrevet av meg litt sinne også så denne dagen skal nok bli fin.

Når er det du skal på jobb i dag da? Hvor mye har du tenkte å prøve deg på? Blir spennende å høre hvordan formen din ntåler dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg var på jobb i går jeg, og det gikk jo .... fint på en måte. Haha. Måtte ta bussen siden bilen var levert til eu-kontroll. Og en ting er sikkert - jeg kommer ALDRI til å bli noe bussmenneske igjen. Ikke fordi jeg husket busstabellen feil og kom midt mellom to avganger (=20 min venting uten mulighet til å lukke jakka pga "ekstravekt"). Men det tar jo over dobbelt så lang tid som å kjøre + kostet 38 kroner en vei. Jeez...

 

Da jeg kom måtte jeg ha frokost, for det rakk jeg ikke pga dårlig tid til buss (haha). Så dagen begynte jo forsåvidt bra. Men så fikk jeg beskjed om å lære vikaren min opp i noe jeg knapt har fått opplæring i selv og ærlig talt må innrømme har gitt litt beng i siden jeg aldri helt har skjønt poenget med tingen, ei heller har fått gjort det annet enn når jeg har fått beskjed om å gjøre det (selv om det er en ting man blir oppmuntret til å gjøre mndlig - long story om arbeidsoppgaver og prioritering osv). Joda, det kunne jeg jo. Men siden hun da måtte rydde i litt jeg skulle ha gjort før ferien min, så fikk jeg jo steindårlig samvittighet da jeg gikk hjem halv fire... Er det et godt eller dårlig tegn tror du?

 

Men sånn i butikken (er bare "vanlig" butikkmedarbeider nå når jeg ikke går fullt) følte jeg meg helt lost. De har ommøblert mens jeg var borte + ny kolleksjon har kommet inn, så jeg følte meg jo som en fjortis på 1. dag i 1. jobb, hehe. Bare noe så enkelt som å ta en retur stod helt stille så både kunde og kollega (som måtte hjelpe meg) fikk seg ei lita latterkule :o) Kunden trodde nemlig at jeg var ny, så da kollega sa at jeg egentlig var sjefen hennes ble det hele litt komisk (for å si det sånn; datasystemet på kassen vår er latterlig enkelt også). Men kjekt å hilse på folk, deilig å kjenne at kroppen ikke er helt vrak lenger (selv om jeg var vrak da jeg måtte gå hjem pga sitting i 2 timer på pinnestol på kontoret og sovnet hjemme halv ti). Så om ikke ting endrer seg veldig i løpet av de neste par ukene vil jeg tippe jeg går tilbake i 50% eller deromkring.

 

Ikke jobb på meg i dag da... *sukk* Våkna med skallebank og det gjør alt annet mye verre, så da er det hjemmedag i stedet. Spise og drikkemasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...