Gå til innhold

ang dåp..


Nattinatta

Anbefalte innlegg

Hei julimammaer!

Håper alt står bra til med dere?

 

Har dere begynt å planlegge dåp?

Hvor gamle er babyen når den døpes hos dere?

Velger dere å ha selskapet hjemmet, eller skal dere leie lokale?

Og hva tenker der eå servere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi hadde dåp nå sist søndag. Hun blir 3 mnd 2.oktober. Vi var 13 personer tilsammen, så vi bestemte oss for å holde selskapet hjemme. Vi hadde først coldt-bord og så kaker/kaffe. Det hele gikk veldig greit. Veldig godt å slippe og lage maten selv, vi fikk den levert på døra rett før vi skulle spise;) Anbefales!!

 

Lykke til med planleggingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat startet med å planlegge :) Lillegull vil være 4 mnd når hun døpes. Skal ha familie og faddere, ca 20 stk hjemme. Og vi har tenkt fiskesuppe (siden det er kaldt ute og svigerinnen min er vegetarianer)

 

Men ikke startet med planlegging av bordpynt etc. Noen innspill og/eller tips?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi hadde dåp på søndag og Mie er nå 2 og halv måned. Vi hadde det hjemme hos svigers og serverte koldt bord og kaffe/kaker. Vi var 18 stk. Det hele fikk kjempe greit... Vi hadde lagt ned en del jobb i pynting vi da... Lagde små babysko i rosa papp som vi satte rundt på bordet, rosa sommerfugler som lå strødd rundt på bordet og oppi blomsterdekrasjonene, også hadde vi brettet serviett som babytrøyer med sløyfe på hvor det sto navn til bordkort... Ble kjempe fint :D

 

Syns det er artig når ting blir litt gjennomført... :)

 

Så nå skal vi putte litt av pynten i en skoeske sette den på loftet og ta vare på den til konfirmasjonen... hehe ihvertfall prøve..

 

Et lite tips til gave har jeg også...

Kjøp en lagringsvin, og lagre den til 18 års dagen:D

Jeg syns det er en kjempe ide, og vi skal kjøpe en vin, men har vært på polet og de anbefaller meg å vente til 2008 vinen kommer, og det er jeg helt enig i, er jo da ho ble født :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpen hadde vi sist helg. Den gikk greit. Vår gutt er 2 1/2 mnd gammel.

 

Selskapet skulle vi ha hjemme, men samme dag som vi sendte ut innbydelsene kom vi på at het hadde vært enklere å hatt det på jobben.

Så vi ga beskjed til alle trodde vi..... 2 stk hadde møtt opp hjemme til oss

Vi var 40 stk (stor slekt). Så det enkleste var og servere sodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp på søndag (5/10). Vi skal ha det hjemme og blir ca 20 stk. Skal ha betasuppe til middag, og kaker og kaffi etterpå. Ho blir 3 mnd den 13. oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Vi er litt usikre på om vi skal dåpe prinsen. Ingen av oss er religiøse, men alle andre i begge familiene er dåpt, så typsk oss å gjøre stikk mottsatt liksom... Også kommer vel presten hjem til oss å greier, herregud, hva snakker vi med han om da?

 

Noen som føler og tenker det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser den du...hehe...e så i tvil om vi ska døpe ho...å jør vi d så e d kun pga d e tradisjon...å har spredt familie over hele landet, å på toppen av alt så e faren min jehovas vitne...så e ganske så ulike meninger fra alle kanter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: hvordan brette serviett som babytrøyer med sløyfe på hvor det sto navn til bordkort?? Veldig imponert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også er usikre på om vi skal døpe gutten våres. Godt å se at det ikke bare er oss...! Blir jo litt galt å gjøre det bare fordi alle andre er døpt i familiene våres. Som Anonym sier: typisk oss å gjøre stikk mottsatt. Kan si meg HELT ENIG i det ja! hehe... :-) Vi har også vært litt inne på tanken på å la han bestemme selv, når han blir så stor, om han vil døpet eller ei. Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de jeg tenker da, er at en gir de mer valgfrihet ved å døpe de. så kan de selv bestemme om de vil konfirmeres ol. det er nok veldig få som lar seg døpe før konfirmasjon, de er jo i en alder der det ofte ville bli flaut selv om de vil konfirmeres kristlig...

vi er ikke så kristne her i hus og vært i tvil om dåp her også,men har nok kommet til den konklusjonen at vi døper lillegutt, av grunnen over...

men han vil være nærmere 4 mnd når han døpes. er dette unormalt? ser de fleste her døpes tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...